- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél - áll az orosz statisztikai hivatal jelentésében.
A Moszkvics vállalat nettó hiánya 8,6 milliárd rubel lett 2023-ban, ami 3,6-szorosa az előző időszaknak. A kolosszális mértékű pénzügyi hiány a nagy dérrel-dúrral beharangozott „nemzeti” vállalkozás súlyos problémáit jelzi.
Az orosz használtautó-piac egyik legmarkánsabb tendenciája 2023-ban, hogy azok, akik korábban lecsaptak a kínai új autókra, most tömegesen akarják eladni őket.
Lada-kereskedők panaszáradata zúdul Putyinékra a fapados Vesta NG értékesítésének sikertelensége miatt.
Az ukrán autópiac folyamatosan változó tájképén 2023 egyik legmarkánsabb jelensége, hogy drasztikusan, szinte nullára esett vissza a kereslet az orosz autók, azon belül is a Ladák iránt.
Megdöntötte a világrekordot az űrrepülések összesített időtartamában Oleg Kononyenko, a Roszkozmosz orosz állami űripari vállalat űrhajósa vasárnap a Nemzetközi Űrállomáson.
A Putyin kormányzat olyan törvények sorozatát készíti elő, melyek célja, hogy az oroszországi taxis vállalkozások a jövőben a hazai gyártású gépkocsikat preferálják. Na jó, legfeljebb a kínaiakat.
Az orosz autókereskedők számára immár egyértelművé vált, hogy a kínai autóimport lesz a meghatározó a hazai piacon a következő években. Ennek a felismerésnek tudható be, hogy Putyin országában egy év alatt 65%-ra nőtt a Kínából származó autókat árusító márkakereskedések száma.
Az orosz sajtó arról ír, hogy az orosz autórajongók körében korábban népszerű autógyártók hogyan tervezik a visszatérést Putyin országának piacára.