csőd

Kínai tisztulás: megszűnik a két éve született márka

2025.01.20.

Az autópiaci „tisztulás” jegyében megszűnik Kínában egy olyan márka, amely alig két éve kelt életre.

A kérészéletűnek bizonyult márka Jiyue névre hallgat. Magyarhonban teljesen ismeretlenül cseng a neve, viszont azokat a vállalatokat ismerjük, amelyek jóvoltából létrejött. A Jiyue két kínai „óriás”, az autógyártó Geely és az internetes Baidu összefogásának volt a gyümölcse, és létrejöttének az volt a célja, hogy a közös vállalatban tisztán elektromos autókat gyártsanak.

Az új autógyártó két autót, egy crossovert és egy liftbacket piacra is dobott. A két alapító vállalat ambiciózus terveket szövögetett, külföldön is akart terjeszkedni, be akart törni az orosz autópiacra is, amely a kínai autóipar amolyan kísérleti terepe. Azt tervezték, hogy már az idén elkezdődik az autók engedélyeztetése és hivatalos forgalmazása Oroszországban, egy-két moszkvai autókereskedés már szert is tett Jiyue1 crossoverre, amely 544 lóerős ikermotoros hajtáslánccal és 100 kWh-os akkumulátorral van ellátva, összkerékhajtásos kivitelben. Az autót 6,6 millió rubelért, átszámítva csaknem 20 millió forintért árulják.

A márka marketingesei nagyobb eladásokkal számoltak, de az előrejelzések nem váltak be. Két hónapja, tavaly decemberben még olyan információk láttak napvilágot, hogy a márka megmarad, létszámcsökkentést és átszervezést hajtanak végre.  Most viszont a kínai szaksajtó arról ír, hogy „csecsemőkorban” lezárult a projekt, két év után megszüntetik a márkát, mert a vásárlók nem mutattak különösebb érdeklődést a modelljei iránt.  Az eladott autók szervizelését még el fogják végezni.

A kínai autópiac turbulens időkön meg keresztül, az autógyártók között árháború dúl,  amely elsősorban a Tesla jelentős árengedményei miatt bontakozott ki. Már több „fiatal” márka jutott ugyanolyan sorsra, mint a Jiyue.

Az Alixpartners globális pénzügyi tanácsadó azt jósolta, hogy az évtized végére a kínai autómárkák csupán hetede lesz nyereséges. A Kínában jelenleg működő közel száznegyven elektromos autógyártó közül csupán 19 fog termelni profitot 2030-ra, a többi veszteséges lesz.

Az Alixpartners elemzése szerint a talpon maradó kínai autógyártók 2030-ra a globális autópiac 33 százalékát fogják megszerezni, a villamos autók piacán pedig 45 százalékos lehet a részesedésük.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.20
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felhívja a közlekedők figyelmét, hogy csak az induljon útnak kedden....
2025.01.20
Túl szelíd motorosok és túl vad autósok, akik robogóval és Kacsával is Dakarra mentek, hogy....
2025.01.20
Első hallásra talán meglepő díjjal ismerték el a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a....
2025.01.20
Az autópiaci „tisztulás” jegyében megszűnik Kínában egy olyan márka, amely alig két éve kelt életre....
2025.01.20
A mobilitási szolgáltató Ayvens-nél összegyűjtötték, szerintük melyik 10 új elektromos autót övezi....
2025.01.20
A 2024 második felében sikeres mestervizsgát tett szakembereket köszöntötte decemberben a Csongrád-....
2025.01.20
A nagy teljesítményű „minden egyben” rendszer egyszerre képes kezelni több járműfunkciót, így....
2025.01.20
Újabb sikerrel indította 2025-öt a Budapesti Közlekedési Központ népszerű alkalmazása, a BudapestGO....
2025.01.20
Ónos eső veszélye miatt keddre másodfokú (narancs) figyelmeztetést adott ki Baranya, Bács-Kiskun,....
2025.01.20
A fővárosi rendőrök két éjszakán át fokozott közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Budán –....