Volkswagen

A VW bemutatta a következő évtizedre szóló stratégiáját

2016.12.11.

Alapvető átalakulás előtt áll a Volkswagen, amelyről a TRANSFORM 2025+ program keretében döntött a márka vezetősége. E program az elkövetkező évtizedre, illetve azon túl határozza meg a Volkswagen útját. A középpontban a márka pozícionálásának régiónkénti és piaci szegmensenkénti pontosítása áll, intenzív gazdaságosság- és termelékenység-növelés mellett. Ezzel egyidejűleg a márka jelentős mértékben kíván az elektromos mobilitás és a connectivity területeibe invesztálni. Elégedett ügyfelek, biztos jövőt nyújtó nyereségesség, hosszú távon fenntartható mobilitás és új csapatkultúra képezik a Volkswagen jövőbe vezető útjának alapjait. Az új, világszerte érvényes vízió neve „Volkswagen: Moving People Forward”.

Vezető szerep a digitális hálózatok terén

A márka saját digitális platformot fejleszt, amely révén a Volkswagen még közelebb kerülhet ügyfeleihez, másfelől a vállalat széles körű szolgáltatásaival kíván új nyereségpotenciált feltárni. 2025-re a Volkswagen világszerte már 80 millió aktív felhasználóval számol, saját digitális ökoszisztémája ezzel vezető pozíciót töltene be az autóiparban. Az internetre csatlakozó járművek köré szerveződő saját szolgáltatások éves forgalmát 2025-re már mintegy egymilliárd euróra becsüli a Volkswagen, amely várakozásai szerint jelentősen hozzájárul majd nyereségességéhez.

Régiós tervek

Észak-Amerikában a Volkswagen rétegmárkából meghatározó és profitábilis volumengyártóvá kíván előlépni. Dr. Herbert Diess: „Jelentősen fokozni kívánjuk amerikai egyesült államokbeli tevékenységünket. Ennek során az ottani meghatározó piaci szegmensekre, azaz a SUV-modellek és a limuzinok kategóriáira összpontosítunk, ezekben bővítve erőteljesen kínálatunkat. A második hullámban új elektromos autóinkkal is megjelenünk Észak-Amerikában, s az elkövetkező évek során az elektromos infrastruktúra terén is jelentős beruházásokat tervezünk.” 2021-től a MEB-járművek helyi gyártása is beindulhat.

Kínában a már elért „Top of Volume” pozíció megerősítése a feladat, amely SUV-modellek offenzívájával és az elektromos gépkocsik gyártásának gyors felfuttatásával sikerülhet. Kínában a Volkswagen célja továbbá az intenzíven bővülő economy-szegmensben rejlő lehetőségek kiaknázása, amelyhez már megkezdődött a megfelelő modellek kifejlesztése. A Volkswagen más piacokon, így Indiában, Dél-Amerikában és Oroszországban is fejleszteni kívánja az economy-szegmensbeli részesedését.

Átalakuló vállalati struktúra és szervezet

A stratégiai offenzíva átfogó szervezeti reform mentén zajlik majd. Az új rendszer a fokozott agilitást és vállalkozó szellemet, a nyitottabb tárgyalási kultúrát, az egyszerűbb hierarchiát és a rugalmasabb munkamodelleket célozza. Mindezt új vállalati arculat, valamint a nyereségesség, a hosszú távú fenntarthatóság és a munkaerővonzás új célkitűzései segítik, amelyeket új vezetési modell és széles körű integritási kampány egészít ki.

Nyereséges növekedés emelkedő forgalommal és csökkenő költségekkel

A TRANSFORM 2025+ program következetes megvalósításától jelentős forgalomnövekedést vár a vezetőség az elkövetkező tíz év során, miközben nagyban javul a márka nyereségessége is. A forgalomarányos működési nyereség a 2015-ös két százalékról 2020-ra négy százalékra duplázódna, majd 2025-re a tervek szerint hat százalékig emelkedne tovább. 2025 után a cél e mutató további emelése. Nagy lépés a biztos jövőt jelentő jövedelmezőség felé a november 18-án közzétett jövő-megállapodás, amely 2020-ig konkrétan évi 3,7 milliárd eurós pozitív hatást fejtene ki az eredményre, ebből 3,0 milliárd jutna a németországi termelési helyszínekre. Beruházási volumenét – mintegy 4,5 milliárd eurós szinten – változatlanul tartani kívánja a Volkswagen márka az elkövetkező évek során, ami a növekvő operatív nyereségességgel már középtávon egyértelműen pozitív nettó cash-flow-t eredményez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..