Volkswagen
Vezető szerep a digitális hálózatok terén
A márka saját digitális platformot fejleszt, amely révén a Volkswagen még közelebb kerülhet ügyfeleihez, másfelől a vállalat széles körű szolgáltatásaival kíván új nyereségpotenciált feltárni. 2025-re a Volkswagen világszerte már 80 millió aktív felhasználóval számol, saját digitális ökoszisztémája ezzel vezető pozíciót töltene be az autóiparban. Az internetre csatlakozó járművek köré szerveződő saját szolgáltatások éves forgalmát 2025-re már mintegy egymilliárd euróra becsüli a Volkswagen, amely várakozásai szerint jelentősen hozzájárul majd nyereségességéhez.
Régiós tervek
Észak-Amerikában a Volkswagen rétegmárkából meghatározó és profitábilis volumengyártóvá kíván előlépni. Dr. Herbert Diess: „Jelentősen fokozni kívánjuk amerikai egyesült államokbeli tevékenységünket. Ennek során az ottani meghatározó piaci szegmensekre, azaz a SUV-modellek és a limuzinok kategóriáira összpontosítunk, ezekben bővítve erőteljesen kínálatunkat. A második hullámban új elektromos autóinkkal is megjelenünk Észak-Amerikában, s az elkövetkező évek során az elektromos infrastruktúra terén is jelentős beruházásokat tervezünk.” 2021-től a MEB-járművek helyi gyártása is beindulhat.
Kínában a már elért „Top of Volume” pozíció megerősítése a feladat, amely SUV-modellek offenzívájával és az elektromos gépkocsik gyártásának gyors felfuttatásával sikerülhet. Kínában a Volkswagen célja továbbá az intenzíven bővülő economy-szegmensben rejlő lehetőségek kiaknázása, amelyhez már megkezdődött a megfelelő modellek kifejlesztése. A Volkswagen más piacokon, így Indiában, Dél-Amerikában és Oroszországban is fejleszteni kívánja az economy-szegmensbeli részesedését.
Átalakuló vállalati struktúra és szervezet
A stratégiai offenzíva átfogó szervezeti reform mentén zajlik majd. Az új rendszer a fokozott agilitást és vállalkozó szellemet, a nyitottabb tárgyalási kultúrát, az egyszerűbb hierarchiát és a rugalmasabb munkamodelleket célozza. Mindezt új vállalati arculat, valamint a nyereségesség, a hosszú távú fenntarthatóság és a munkaerővonzás új célkitűzései segítik, amelyeket új vezetési modell és széles körű integritási kampány egészít ki.
Nyereséges növekedés emelkedő forgalommal és csökkenő költségekkel
A TRANSFORM 2025+ program következetes megvalósításától jelentős forgalomnövekedést vár a vezetőség az elkövetkező tíz év során, miközben nagyban javul a márka nyereségessége is. A forgalomarányos működési nyereség a 2015-ös két százalékról 2020-ra négy százalékra duplázódna, majd 2025-re a tervek szerint hat százalékig emelkedne tovább. 2025 után a cél e mutató további emelése. Nagy lépés a biztos jövőt jelentő jövedelmezőség felé a november 18-án közzétett jövő-megállapodás, amely 2020-ig konkrétan évi 3,7 milliárd eurós pozitív hatást fejtene ki az eredményre, ebből 3,0 milliárd jutna a németországi termelési helyszínekre. Beruházási volumenét – mintegy 4,5 milliárd eurós szinten – változatlanul tartani kívánja a Volkswagen márka az elkövetkező évek során, ami a növekvő operatív nyereségességgel már középtávon egyértelműen pozitív nettó cash-flow-t eredményez.