autósport

Vissza Dakarba: Rajt a Hõsök terérõl!

2013.12.27.

Az Opel Dakar Team Afrika felé vette az irányt. Pontosabban egyelõre csak Saint Cyprien-be indult el a csapat, ahol december 29-én tartják meg az Africa Race gépátvételét, hogy aztán a mezõny áthajózzon Marokkóba, és kezdetét vegye a majd' 6000 kilométeren át tartó száguldás, amelynek során Mauritániát átszelve Szenegál fõvárosába, Dakarba érkeznek meg a szerencsések. Szalay Balázs és Bunkoczi László (valamint a szerviz és médiacsapat) impozáns környezetben, a Hõsök terén búcsúzott péntek reggel az enyhe magyar téltõl, és felvillanyozva vágott neki az útnak, amelynek a végén egy kis adminisztráció után a nagy kaland várja.

Ebben osztozik Szalayékkal a kamionos Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió, amely immár ötödször áll rajthoz a klasszikus Dakarok útvonalán haladó viadalon, és ugyancsak a Hõsök terérõl indult el Franciaország felé.
 
„Mindenképp vissza akartunk térni Afrikába, hiszen a Szaharában szerettük meg a sivatagi versenyzést – mondta Szalay Balázs. – Hogy mi a célunk? Az, hogy a lehetõ legtöbb szakaszon a kétszeres Dakar-gyõztes Jean-Louis Schlesser elõtt végezzünk, már csak azért is, mert fogadtunk vele, s azért is, mert az utóbbi négy Africa Race-t õ nyerte meg. Mindent megteszünk majd a gyõzelemért, bár nem lesz könnyû dolgunk, hiszen a Szahara rettenetesen kemény ellenfél. Itt nincsenek aszfaltos utak néhány kilométerre a pályától, itt tudsz úgy menni órákat, hogy egyáltalán senkivel sem találkozol. Éppen ez benne a kalandos, ez benne a szép.”
Szalay Balázs azt is elárulta a Hősök terén összegyűlt újságíróknak, hogy minden országban a helyi hadsereg vigyáz a mezőnyre, vagyis alapvetően nincs ok az aggodalomra. Még akkor sem, ha Afrika teljesen kiszámíthatatlan, és mindig adódhatnak váratlan helyzetek.
 
„Kétezer-hétben jártunk legutóbb Afrikában, úgyhogy nincs értékelhető emlékem az útvonalról, de a Szahara kihívásait mindketten ismerjük, ami azért nem hátrány – mondta a navigátor, Bunkoczi László. – Azt megtanultuk az elmúlt évek során, hogy mindig csak az adott nappal érdemes foglalkozni, mert ha túlságosan előre nézünk, az megbosszulja magát. Nagyon várom már a versenyt, amelyről szeretnénk úgy hazajönni, hogy elmondhassuk: megálltuk a helyünket.”
 
Nos, a behajózás után szilveszterkor Marokkóban rajtol a mezőny, már egy éles – bár a többihez képest – rövid szakasszal, hogy a versenyzők ráérezzenek Afrika ízére.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....