Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA)

A jövő innovációja a légmentes gumiabroncsok kifejlesztése

2025.01.29.

Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét, de megalakulása óta részt vett annak vezetésében. Érti az általa képviselt iparágat, csakúgy, mint a fogyasztók motivációit. Évindító beszélgetésében az abroncsok és a mobilitás jövőjéről, az iparág eredményeiről, és arról is kérdezte a szövetség portálja, van-e esélye a „zéró halálos baleset a közutakon” kezdeményezésnek.

Az abroncsipar jövőjét több meghatározó trend alakítja, amelyek a technológiai fejlődés, a fenntarthatóság és a változó fogyasztói igények mentén formálódnak. - Ezekről a sajtóközleményeinkben és a közösségi platformjainkon is rendszeresen beszámolunk - mondta Morenth Péter.

Csak felsorolás szintjén említve: az iparág egyik jelentős innovációja a légmentes gumiabroncsok kifejlesztése lesz. A tagvállalatok közül többen is foglalkoznak a témával, és a kutatások eredményeképpen olyan új generációs abroncsok tesztelése zajlik, amelyek nem eresztenek le, ezáltal növelve a biztonságot és csökkentve a karbantartási igényt.

Fenntarthatóság és környezetbarát megoldások: a fenntarthatóság iránti növekvő igény ösztönzi az abroncsgyártókat a környezetbarát technológiák és anyagok alkalmazására. Szinte valamennyi gyártónak van már zöld és környezetbarát gumiabroncsa, amelyek egyre nagyobb arányban készülnek fenntartható anyagokból.

Elektromos járművekhez tervezett abroncsok: az elektromos járművek terjedése új kihívásokat jelent az abroncsgyártók számára. Az iparág azon dolgozik, hogy a gyártási lánc úgy váljon a lehető leginkább környezetbaráttá és fenntarthatóbbá, hogy közben az elektromos járművek speciális igényeihez igazodó abroncsokat is képes legyen kifejleszteni.

Okos és high-tech abroncsok: az abroncsokba integrált szenzorok és digitális technológiák lehetővé teszik a valós idejű adatgyűjtést, például a nyomásról, hőmérsékletről és kopásról, ami növeli a biztonságot és a hatékonyságot. Vagyis a teherautósofőr és a flottakezelő figyelmeztető jelzést kap a nem megfelelő nyomásról, a balesetveszélyes sérülésről, és sorolhatnám.

- Könnyű belátni, hogy ezzel időt, üzemanyagot, pénzt takaríthatunk meg. Túlzás nélkül állítom: ezen technológiák elterjedése nemzetgazdasági érdek - mondta az elnök.

A teljes interjút itt olvashatják.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
Már most több mint 7 kilométeres a dugó. ..
2025.01.30
A TT Parts Hungary dolgozói gyűjtötték össze a meglepetés macskaeledel adományt, amit "házhoz is....
2025.01.30
A BMW M GmbH új különkiadással bővíti portfólióját a nagyteljesítményű sportautók szegmensében:....
2025.01.30
Karambolozott két autó Hosszúheténynél, a tűzoltók megfeszítve dolgoztak a helyszínen – jelentette....
2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....