járműértékesítés
2024-ben a Volvo Autó Hungária 3316 új négykerekűt értékesített, közel 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Tíz év alatt megháromszorozódott a forgalom, a tavalyi árbevétel elérte az 50 milliárd forintot. Nagy fegyvertényként könyvelik el azt is, hogy a fő riválisoknak tekintett három német prémiumgyártóval, a BMW, Mercedes az Audi márkákkal összevetve – jóval szűkebb modellválaszték mellett – a harmadikok a hazai prémiumpiacon, megelőzték az Audit.
A kínálat legnépszerűbb típusa a hibrid XC60 és az XC40, de keresettnek bizonyult a tisztán elektromos EX30-as is. Látványos eredmény, hogy a „cord”, vagyis a külső forrásból tölthető plug in hibrid és a tisztán elektromos járművek piacán élenjárók közé tartozik a Volvo, sőt tavaly, az év első 11 hónap alapján a plug in hibridek (phev) sorában a svéd márka végzett az első helyen. Összességében, a Datahouse tabelláján a Volvo 2,73 százalékos piaci részesedéssel a 14-ik helyen szerepel az újautó-eladások piacán.
Az évadnyitó tájékoztatón bemutatott két nagy suv, a konnektoros hibrid XC90 és a tisztán elektromos EX90 kivitelében és technikájában egyaránt csúcsmegoldásokat kínál. Mint ahogy a prezentáción elhangzott, az XC90 esetében főként a menetkényelem, ezen belül többi között a futómű tökéletesítésre helyezték a hangsúlyt. Így az úgynevezett FSD lengéscsillapító technológia (Frequency Selective Damping) segíti a jármű úttartását, stabilitását, nagy sebesség mellett is biztonságosabb kanyarbevételt és kiegyensúlyozott dőlésszabályozást tesz lehetővé. Az XC90 ugyanakkor légrugózású, a helyezettől függően le- vagy felengedi a járművet. Vagyis a rendszer tovább javítja a menetkényelmet (a hagyományos tekercsrugókhoz képest.) Elektronikája folyamatosan módosítja a futómű paramétereit, e technológia másodpercenként 500-szor figyeli az autót, az utat, valamint a vezető volános manővereit.
A Volvo – amely már hagyományszámba menően nagy hangsúlyt helyez a biztonságra – azt is állítja, hogy számítástechnikájával virtuális biztonsági pajzsot von a másik most bemutatott modell, az EX90 utasai és vezetője köré. Ennek egyik fő eleme a kocsitetőben kialakított távérzékelő lidar (Light Detection and Ranging). E rendszer 8 kamerával, 5 radarral és 16 ultrahangos érzékelővel működik együtt. 250 méteren belül körkörös és tűpontos látást tesz lehetővé az ütközések és a balesetek elkerülésére.
Mindkét modellsorozat felsőkategóriás luxusterepjáró. Az elektromos EX90 (TWIN Plus) változata 408 lóerős, 5,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, hatótávolsága több mint 620 kilométer. Összehasonlításképpen az XC90 plug in T8Plus típusa 455 lóerős, gyorsulási értéke 5,4 másodperc, elektromosan 71 kilométer megtételére képes. A legolcsóbb nagy Volvo, a plug in suv ára 28 millió forint táján kezdődik, de az elektromos EX90 517 lovas csúcsváltozatáért már 42 millió forintot kérnek.