Rali Európa-bajnokság

Újra murvás pályákon versenyeznek a Rali-EB-n Herczigék

2019.09.25.

A Ciprus-ralival folytatódik a Rali Európa-bajnokság. Herczig Norbert és Ferencz Ramón tavaly dobogón zárta ezt a futamot, így nagy reményekkel készülnek a 2019-es év hetedik fordulójára.

200 kilométernyi gyorsasági szakasz, 683 kilométer össztáv. A számok alapján akár rövidnek is mondhatnánk a Ciprus Ralit, ám a 20 kilométer feletti kőkemény murvás gyorsaságik, amelyeket aszfaltos részek is nehezítenek, az egyik legkeményebb kihívást jelentik az ERC helyszínek közt. Erre az extrém nehéz fordulóra ebben az évben 17 R5-ös autóval induló páros adta le a nevezését, a MOL Racing Team párosának többek közt a listavezető Alexey Lukyanukkal, az ötszörös Ciprus-rali győztes Nasser Al-Attiyah-val és a 15 WRC futamgyőzelemmel rendelkező Mikko Hirvonnennel is meg kell küzdenie a dobogóért.

„Tavaly már rájöttünk, hogy ezen a versenyen a gyorsaság mellett a taktika is fontos, az autót és a gumikat be is kell osztani, hogy a 12 gyorsaságin végig tudjunk menni” – árulta el Herczig Norbert a Ciprus-rali receptjét. „Ezek autógyilkos pályák, és ebben az évben talán egy fokkal még nehezebb szakaszokat jelöltek ki a szervezők, mint egy évvel ezelőtt. Ez azt jelenti, hogy még kövesebb, sziklásabb útvonalakon fut a verseny, és itt mindig fennáll annak a veszélye, hogy az előtted levő autó kifordít egy követ, ami így könnyen kárt tud tenni az autóban vagy kivágja az abroncs oldalfalát. Ennek megfelelően készítjük az itinert, és így alakítjuk ki a taktikát is.”

A MOL Racing Team Volkswagen Polo GTI R5-ös versenyautóján ebben az évben már Michelin abroncsok feszülnek, és épp az említett defektveszély miatt az erősített oldalfalú abroncsokkal indul majd a magyar páros a versenyen. Emellett egy a lehető legjobb pillanatban érkezett fejlesztés is segítheti majd a kétnapos túlélőtúrát.

„Az R5-ös autóknál is érvényben van a fejlesztésre vonatkozó joker rendszer, és a Volkswagen Motorsport épp most használ el egy ilyen jokert a Polónál. Erősített futóműalkatrészeket kapott a versenyautó, amivel jóval strapabíróbb lett a futómű. Ez a fejlesztés az eddigi murvás futamoknál jóval kövesebb, sziklásabb talajú Ciprus-ralin jelent igazán sokat, így nagyon örültünk neki” – számolt be Herczig Norbert a Volkswagen Polo GTI R5 legfrissebb fejlesztéséről.

A technikai fejlesztések mellett az elmúlt évben szerzett pályaismeret is segít majd a versenyen, hiszen azokon a futamokon ahol tavaly elindultak, és ezért rendelkeztek már némi tapasztalattal, sokat gyorsultak Herczig Norberték. Erre számítanak Cipruson is, így a tavalyi remek eredmény megismétlése még akkor is reális lehetőség, ha most is legalább nyolc olyan pilóta van a mezőnyben, akik bármikor képesek a győzelemre.

„Természetesen megfordul a fejünkben, hogy jó lenne megismételni a tavalyi sikert, de semmiképpen sem szeretnék ezzel nyomást helyezni magunkra. A taktikánk is az lesz, hogy megpróbálunk egy pontos, feszes, gyors tempót menni, lőtávolon belül maradni az élmezőnyhöz képest, és amikor a verseny végén egy esetleges jó eredményért szükséges, akkor picit több kockázatot vállalva gyorsítani. A riválisok közt most is ott vannak a nagy nevek, de ezt már megszoktuk, hiszen az ERC futamokon mindig kőkemény ellenfelekkel kell csatáznunk, sőt a helyiekről sem szabad megfeledkezni, hiszen az ő oldalukon mindig ott áll a pályaismeret” – foglalta össze az esélyeket Herczig Norbert.

A keddi napon a már megszokott teszten vett részt a MOL Racing Team párosa, ahol különféle lengéscsillapító beállításokat, többfajta rugót és különböző hasmagasságokat próbáltak ki a Volkswagenen. A 48. Ciprus Rali szerdán és csütörtökön a pályabejárással folytatódik, majd péntek reggel a szabadedzésen már a versenyautókban ülnek a párosok.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Főleg eleinte, az autózás hajnalán volt jellemző, hogy a legtöbb gyártó vas és fém munkával kereste....
2025.01.22
Rekordszámú, 1,453 millió személyautót gyártottak tavaly Csehországban, 3,9 százalékkal többet,....
2025.01.22
Meglepő, hogy kik adják az ötletet, ami működhetne is.   ..
2025.01.22
Tehetséges fiatal autóversenyzők tűntek fel idehaza a közelmúltban, ezért széles összefogással, a "....
2025.01.22
Ha páncélos személyautót említünk, a szovjet ZIS 115 típus juthat eszünkbe. Kevésbé köztudott, hogy....
2025.01.22
Hetven páros nevezett a Monte-Carlo-ralira, amely csütörtökön rajtol el a monacói hercegségben és....
2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....