Toyota Gazoo Racing

Új név alatt működik a Toyota kölni motorsport fejlesztőközpontja

2020.04.25.

A Toyota Motorsport GmbH (TMG) a jövőben új név alatt, Toyota Gazoo Racing Europe GmbH (TGR-E) néven folytatja tevékenységét. A mintegy 300 főt foglalkoztató TGR-E központja továbbra is a németországi Köln lesz.

Az egyben szimbolikus jelentőségű lépés révén az európai egység még inkább betagozódik majd a Toyota globális versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing tevékenységébe, aminek köszönhetően a korábbinál is intenzív együttműködés és tapasztalatcsere jöhet létre az autógyártó különböző kontinenseken dolgozó versenymérnökei között. A TMG-t eredetileg Andersson Motorsport GmbH néven alapították Kölnben 1979-ben, majd 1993-ban – amikor a Toyota 100 százalékos tulajdonú leányvállalatává vált – kapta meg a mostanáig használt TMG nevet. A vállalat már a kezdetektől fontos szerepet játszott a Toyota motorsport-tevékenységeiben, az elmúlt évek során pedig szorosan együttműködött a Gazoo Racing Company (GRC) munkatársaival, hogy az autóversenyzésben gyűjtött tudást és tapasztalatot a sorozatgyártású GR-modellek fejlesztésében kamatoztassa.

A vállalat nevének mostani változása a GRC-vel való, egyre aktívabb viszonyra utal. A TGR-E a jövőben is a Toyota európai motorsport-tevékenységeinek szakmai központjaként működik majd Kölnben, szoros együttműködésben a GRC-vel, fontos részt vállalva többek közt az olyan versenyautók motorjainak megalkotásában, amelyek rajthoz állnak a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), a FIA Rally Világbajnokságon (WRC), illetve segítséget nyújtva a GR Supra GT4 modell fejlesztéséhez. A TGR-E a sorozatgyártású autók megalkotásában is hasznosítja majd a motorsportban megszerzett tudást és tapasztalatot, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy a Toyota egyre jobb autókat készítsen.

“A motorsport az autógyártók csatájának fontos színtere, és e küzdelem abszolút célja a győzelem. Éppen ezért a TGR Europe vállalatnak profi csapatként kell működnie, amely győztes autókat alkot. Ahhoz, hogy továbbra is nyerésben maradjunk, használnunk kell a kaizent (a folyamatos fejlődés alapelvét), és egyre jobbá kell formálnunk a dolgokat – méghozzá a körülményektől függetlenül. A győzelem érdekében csapatunk továbbra is egyre jobb autókat alkot majd itt, Kölnben.”- fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű  elnöke a névváltozás kapcsán.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
Megkezdődött a több mint ezer lóerős Denza N9 sorozatgyártása. A BYD prémiummárkája által gyártott....
2025.02.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 02. 12.....
2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....
2025.02.11
Közép- és Kelet-Európa talán legszebb fekvésű autógyárában 2023-ban 350 ezer Kia személyautó....
2025.02.11
Sok munkával telt a WRC holtszezonja a japánok gyári csapatának, mivel gyorsan kellett reagálni az....
2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....