sebességrekord
Ha valakinek, hát Mate Rimacnak van némi köze hozzá, hogy hogy lehet a világ leggyorsabb autóit megépíteni. A semmiből alapított Horvátországban egy mára világ szinten elismert hiperautó márkát, amivel a legtöbb nagy gyártó együtt dolgozik, és sikerült bekebelezniük a Bugattit is. Első BMW E30-as építésével 5 világrekordot döntött, míg a Rimac Neverával 27 rekord fűződik a nevükhöz. Mate Rimac pedig remekül felismerte, hogy aki Bugattit vásárol, az a határokat szeretné feszegetni, úgyhogy bár hivatalosan leálltak a sebességrekordokkal, a horvát mérnök mégis szeretné visszaterelni a francia márkát erre az ösvényre.
Legutóbb sem a Bugatti PR csapata kérte, hogy döntsék meg a nyitott tetős autók sebesség rekordját, hanem egy gazdag ügyfelük, akinek a W16 Mistraljával felállították az új rekordot. Ekkor kapták el Mate Rimacot, ahogy a Michelin szakembereivel tárgyal. „Arról beszélgettünk, hogy mekkora a statikus terhelése a Turian abroncsoknak 0 km/h-nál az első és hátsó tengelyen. A technikailag felkészült ügyfeleink érthetik, hogy ez miért fontos, de leegyszerűsítve: rakhatnánk-e egy ötöst a sebességrekord értéke elé?” Jelenleg tehát a Hennessey, a Koenigsegg és a Bugatti is azon dolgozik, hogy elérjék az 500 km/h-s csúcsebességet, ehhez viszont szükség lesz olyan abroncsokra is, amik ezt bírni fogják.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!