értékesítés
2014 első hét hónapjában az időszak értékesítési volumen elérte a 13,30 milliós darabszámot, ezzel 8,2 százalékos növekedést regisztrált a Kínai Autógyártók Szövetsége a 2013-as év hasonló időszakához képest.
Így nem csoda, hogy a kínai piac nagysága és eladási eredményei a külföldi autógyártók számára nem hagyható figyelmen kívül, sőt! Az ország teljes éves értékesítési volumene 2013-ban meghaladta a 21,98 milliós darabszámot, miközben a japán márkák ellátási zavarai jelentősen lassították az ágazat gazdasági növekedését.
Az amerikai General Motors közleménye szerint júliusban 12,7 százalékos növekedést könyvelhettek el, ami 249,734 darab autó eladásának köszönhető. A GM Kínai eladásaiban ehhez hasonlóan 10,7 százalékos növekedésről adtak számot, ezzel majdnem kétmillió járműértékesítéssel zárták az év első hét havi beszámolóját. A közleményből az is kiderült, hogy a márka legnagyobb piaca jelenleg a távol keleti ország és az itt elért eredmények mérföldkőnek számítanak a detroiti márka életében. „Ennek megfelelően bővítjük a portfóliónkat egyre több terméket vezetünk be a Kínai piacon, melyekkel a márka legnagyobb piacának folyamatosan növekvő és sokszínű igényeit szeretnénk kiszolgálni” – mondta Matt Tsien, a Kínai General Motoros elnöke.
Mindeközben a Ford Kínai eladásai kapcsán is jelentős növekedésről adtak számot júliusban. A tavalyi évhez képest 25 százalékpontos növekedést és 90,775 darab jármű eladást regisztráltak a márka Michigan (USA) állambéli központjában. Az év első hét hónapos mérlege szerint pedig 33 százalékos a Ford márka értékesítési növekedése Kínában az előző év hasnló időszakához képest és a beszámolók szerint több, mint 640 ezer darab járművet adtak el az említett időszakban - a Ford közleménye szerint.
Forrás: AFP