WRC
Egy nappal az első Chile-rali vége előtt Ott Tänak előnye 30,3 másodperc Sébastien Ogier előtt, és további 5,1 a legjobb napjait idéző Sébastien Loeb előtt.
Tänak annak ellenére nyert meg két gyorsaságit a hatból, hogy már így is nagy volt az előnye. „Kemény nap volt, ilyen körülmények között nehéz kontrollálni bármit is. Próbáltam tartani egy jó ritmust, de az utolsó gyorsaságin ez lehetetlen volt a köd, az eső, és a nem megfelelő gumik miatt. De azért így is teljesítettük a távot, és még mindig elég kényelmes előnyünk van, de holnap is koncentráltnak kell maradnunk” – nyilatkozta Tänak a második nap végén.
Ogier nem volt elégedett a Citroën tempójával délelőtt, talán ezért döntött úgy délután, hogy kockázatot vállal a gumiválasztással. Ez bejött a hatszoros világbajnoknak, javult a tempója, de az utolsó szakaszon elkapta őt az eső és a köd, ami miatt 10 másodpercet kapott a szakaszgyőztes Loebről.
A kilencszeres világbajnok ezen kívül még egy gyorsaságit tudott nyerni, és a hatból csak egy szakaszon nem volt a legjobb háromban, ami nem rossz annak fényében sem, hogy ez az első alkalom, hogy murván vezeti a Hyundai i20 WRC-t. Nem csoda, hogy a hatodik helyről feljött a harmadikra, és a záró napon a másodikra is lesz esélye.
Igaz, Loeb felzárkózásához az is kellett, hogy több vetélytársa is kiessen előle: Jari-Matti Latvala például az utolsó szakaszon eltalált egy nagy sziklát, ami eltörte a Toyota Yaris féltengelyét, ezért kénytelen volt megállni a gyorsaságin. Csapattársa, Kris Meeke egy lassú balkanyarban felborította a Yaris WRC a nap első gyorsaságiján, amivel négy percet vesztett. Ráadásul utána szárnyak és szélvédő nélkül, össze-vissza álló futóművel volt kénytelen menni még két gyorsaságit a nap közepi szervizig. Becsületére legyen mondva, hogy a „huzatos” autóval is alig maradt le a legjobbaktól.
Nála sokkal rosszabbul járt Thierry Neuville, aki a második gyorsaságin élete legnagyobb esését mutatta be: egy rosszul belátható enyhe jobbkanyarban megdobta az autóját az út szélén lévő padka, amitől felborult, és legalább tízszer átfordult a tengelye körül a kocsi, mire végre megállt. Szerencsére sem Neuville-nek, sem a navigátorának nem esett komolyabb baja, de a Chile-ralit fel kellett adniuk.
A két fordos tűrhető napot zárt: Elfyn Evans fél perccel van Loeb mögött a negyedik helyen, mivel küszködött a Fiesta stabilitásával a tempós kanyarokban. Több mint két perccel mögötte található csapattársa, Teemu Suninen az ötödik helyen.
Esapekka Lappi a hatodik a Citroënnel, a hetedik pedig az az Andreas Mikkelsen, akinek visszatért az önbizalma délutánra, miután a Hyundai szerelői változtattak autója beállításain.
A záró napon négy gyorsasági és összesen 58 kilométer száguldás vár a mezőnyre.
Az állás két nap után:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2h41m05.5s |
2 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
30.3s |
3 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
35.4s |
4 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m06.3s |
5 |
Teemu Suninen, M.Salminen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
3m03.0s |
6 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
3m13.3s |
7 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
3m43.4s |
8 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
Skoda Motorsport |
Skoda |
6m33.2s |
9 |
Mads Ostberg, T.Eriksen |
Citroen Total |
Citroen |
7m09.3s |
10 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
7m21.9s |