kerékpározás
A támogatói tevékenység része a Tour de France, azaz a világ legismertebb kerékpárversenye mellett a spanyol La Vuelta körversenyre is kiterjed, amelyet 2011 óta támogat a cseh gyártó. Az A.S.O.-val kötött megállapodás mindezeken túl nyolc további nemzetközi kerékpárversenyre is vonatkozik.
„A Tour de France és további ismert és klasszikus kerékpárversenyek támogatásának meghosszabbítása márkánk és a kerékpársport közötti szoros kapcsolatot jelzi” – emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke. „A Škoda az elkövetkező évek során nemzetközi volumenmárkaként története legnagyobb modelloffenzívája keretében folytatja növekedését. Ismét meghosszabbított kerékpársportbeli jelenlétünk hosszú távon erősíti a márka nemzetközi ismertségét és imázsát, miközben e támogatói tevékenység vállalatunk közel 119 esztendős tradícióinak is egészen különleges kifejezése” – folytatta Vahland. Laurin és Klement, a ŠKODA alapítói 1895-től kezdetben kerékpárok gyártásával alapozták meg a Škoda sikertörténetét.
„A Škoda immár tíz esztendeje a nemzetközi kerékpársport erős és megbízható partnere. A versenyek alatt a Škoda számomra jóval több egyszerű autónál: az irodám is egyben, ahol a nap jó részét töltöm” – hangsúlyozta Christian Prudhomme, az A.S.O. kerékpársport-igazgatója, egyúttal a Tour de France igazgatója.
A cseh gyártó immár 2004 óta a legendás Tour de France hivatalos partnere, hivatalos gépkocsi-szolgáltatója, valamint „Fehér trikó” partnere. „A világ harmadik legnagyobb sporteseménye kiváló alkalom márkánk és modelljeink bemutatására a világ számára” – húzta alá Werner Eichhorn, a Škoda igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. Egyedül a 2013-as Tour de France alkalmával mintegy 12 millió kerékpárrajongó szurkolt a pálya mentén, míg televízión világszerte mintegy 1,4 milliárdan követték az eseményt.
Már a kezdetektől a Škoda Tour de France során betöltött szerepének egyik alapvető eleme a gépkocsik biztosítása. Évről-évre több mint kétszáz Škoda fut összesen nagyjából 2,8 millió kilométert a francia körverseny során, az elmúlt tíz év futásteljesítménye így mintegy 28 millió kilométert tesz ki.
A kerékpársport a jégkorong mellett a cseh autógyártó nemzetközi szponzori tevékenységének egyik fő pillére, amelynek keretében a Škoda a jelentős professzionális versenyeken túl a kerékpár-tömegsportot is támogatja, többek között a „Rad fürs Leben”, a „Ride London” és a berlini „Velothon” rendezvényei formájában.
A Škoda és a kerékpársport szoros kapcsolata mindazonáltal túlmutat a puszta támogatói tevékenységen, a kerékpárok és a megfelelő kiegészítők ugyanis már évek óta megtalálhatók a Škoda kínálatában. A cég jelenlegi kerékpár-kollekciója tíz modellből áll.