SEAT

A Seat és a Fenosa a CNG hajtást népszerűsíti

2013.12.04.

Daniel López Jordá, a GAS NATURAL FENOSA földgázipari cég kiskereskedelmi részlegének vezérigazgatója, valamint Ramón Paredes, a SEAT és Volkswagen Csoport spanyolországi kormányzati és intézményi kapcsolatokért felelős alelnöke stratégiai megállapodást írtak alá. Ennek célja, hogy az elkövetkező években fejlesszék és előmozdítsák Spanyolországban a sűrített földgáz (CNG) felhasználását az autóipar területén.

A megállapodás mindkét cég számára lehetővé teszi, hogy felmérje vezető szerepét e területen, megerősítse a saját helyzetét a sűrített földgáz (CNG) felhasználásában az autóipar területén, és előmozdítsa a sűrített földgáz (CNG) felhasználását a közlekedés és szállítás területén a vállalatok és a magánszemélyek körében.

Együttműködés a különböző kezdeményezéseken keresztül

A stratégiai megállapodás értelmében a következő két év folyamán a sűrített földgáz, mint alternatív üzemanyag népszerűsítse és használatának előmozdítsa érdekében a két vállalat közös cselekvési tervet hoz létre. Így a két vállalat áttekinti és megvizsgálja a különböző üzleti modelleket a sűrített földgáz (CNG) hajtású gépkocsik piaci népszerűsítése érdekében. Ezek az egész értékesítési folyamatra kiterjednek majd: magára a gépkocsira, az infrastruktúrára és a sűrített földgáz (CNG) ellátásra. A már elfogadott közös kezdeményezések között szerepel az, hogy a két vállalat megvizsgálja közös részvételük lehetőségét a sűrített földgáz (CNG) népszerűsítésére a céges gépkocsi flották között és a magán személyek körében. Hasonló módon, a két vállalat együtt fog működni annak érdekében, hogy a sűrített földgáz (CNG) hajtású SEAT gépkocsikat bevonják a GAS NATURAL FENOSA gépkocsi flottájába, illetve a Fenosa partner cégeinek gépkocsiparkjaiba. Mindezen túl az energetikai és az autóipari cég közösen megvizsgálja a közönség számára nyilvánosan hozzáférhető, sűrített földgáz (CNG) töltőállomások létrehozását azon autókereskedéseknél, amelyeket e szempontból igazán fontosaknak, kiemelkedőeknek tekintenek. Végül, mindkét vállalat tovább folytatja tevékenységét a földgáz fenntartható forrásainak, valamint olyan műszaki vonatkozásainak kutatására és fejlesztésére, amelyek a gépkocsigyártó motorjaiban alkalmazhatóak.

A sűrített földgáz (CNG), a fenntartható alternatív üzemanyag

A sűrített földgáz (CNG) olyan üzemanyag, amely környezetvédelmi és gazdasági előnyöket kínál, és alternatívát jelent a hagyományos üzemanyagokkal szemben. A sűrített földgáz (CNG) csökkenteni képes a környezeti kibocsátást a légtérbe, és javítani képes a levegő minőségét a városokban.  Ebben az értelemben a sűrített földgáz több, mint 85 százalékkal  képes csökkenteni a nitrogénoxidok kibocsátását, és  segít 24 százalékkal csökkenteni a melegházhatást okozó  legfőbb  gáz, a széndioxid (CO2)  kibocsátását. Mindezen túl, tisztán gazdasági szempontból a sűrített földgáz használata 30 és 50 százalék közötti üzemanyag-költség megtakarítást tesz lehetővé.

3.5 liter 100 kilométerenként

Jelenleg a SEAT két olyan saját tervezésű járművel rendelkezik, amelyek sűrített földgázzal működnek. A Mii Ecofuel a kilométerenként 79 g-os értékével a cég történetében a legkisebb CO2 kibocsátást mutató, tömegesen gyártott gépkocsi. Ez a gépkocsi az értékesítések terén túlmutat minden előrejelzésen olyan országok piacain, például Olaszországban, ahol a sűrített földgázas technológiát már nagyobb mértékben alkalmazzák. 2014 elején az új LEON 1.4 TGI a SEAT-nak a sűrített földgázas technológia melletti elkötelezettségnek új példája, bizonyítéka lesz.  A nagyon alacsony fogyasztási mutatóival és a legalacsonyabb üzemanyag árral az új LEON az egyik leggazdaságosabb autó a piacon. A SEAT LEON TGI sűrített földgázas üzemmódban 400 kilométeres hatótávolsággal bír, és az átlagfogyasztása 3.5 kg sűrített földgáz (megközelítőleg 3.5 euró) 100 kilométereként, mindeközben CO2 kibocsátása csupán 94 g/km. Az autó benzines üzemmódban további 900 kilométeres hatótávolságot biztosít, és amennyiben mindkét tankját tele töltve indulunk, a gépkocsival több, mint 1300 kilométert tehetünk meg!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
A Lamborghini bejelenti: Maurizio Leschiutta a motorsport új vezetője – írja honlapján a német....
2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....
2025.02.01
Nem sokon múlt, hogy tragédiával végződjön egy baleset Námestovóban - írja a parameter.sk. ..
2025.02.01
Egy oberwarti áruházlánc fiókvezetője lopást vett észre. Megfigyelte, hogy egy férfi több mint 1000....
2025.01.31
Vadat gázolt egy kisteherautó és egy személygépkocsi a 8-as főúton, Hosszúperesztegnél lezárták az....
2025.01.31
Olasz stílus, német pontosság és szlovén agy szüleménye a legújabb ezer lóerős, autó, ami nem....