SEAT
A sajtó közelmúlt negatív főcímeiből idézett és igyekezett cáfolni azokat az állításokat, hogy a „Seat befejezi az autógyártást… a márka napjai meg vannak számlálva… abbahagyja”. – Ezzel szemben az a valóság, hogy tavaly rekord mennyiségű, 520 ezer autót szállított ki a Seat autógyár, ami 35 százalékos növekedést jelentett, és itthon is komoly flottapiaci szereplőnek számít – fogalmazott, hozzátéve, nem abbahagyják, hanem felpörgetik a gyártást. Hangsúlyozta, az autógyártónál a belső kannibalizáció kicsi, a Seat-tulajdonosoknak mindössze 10-15 százaléka vált a sportos modellekből önálló márkává fejlődött Cuprára.
Rozgonyi Ádám (gesztikulál) a sajtóbeszélgetésen.
Elmondta, a Seat a maximális támogatást kapja a konszerntől, 2030-ig biztosan fennmarad a gyártása, ahogy tovább élnek a belső égésű motoros modellek is. Utána, vagyis a jövőben a Seat a városi mobilitás irányába mozdul el, miközben a hat éve debütált Cupra, mint növekvő trend, a prémium szegmensbe igyekszik.
Elismerte, hogy a Seat kereste a helyét, két évet látnak biztosan előre, és addig várhatóan nem jelentkezik új modellel a márka. A Volkswagen és az Audi közé pozícionált Cuprából azonban a következő két évben három új modell is érkezik. Tavasszal jön az új elektromon SUV, a Tavascan, és lesz több facelift is.
Az Audi győri üzemében idén szeptemberben kezdődik meg a világon egyedül itt készülő Cupra Terramar gyártása, a 4,58 méter hosszú, tágas utasterű, 540 literes csomagtartójú, hagyományos vonalvezetésű SUV tovább erősíti a márkát a magyar piacon.
– A Terramar modell megkapja azt az új generációs plug-in hibrid hajtásláncot, amely már közel 100 kilométeres tiszta elektromos hatótávot tud – mondta Rozgonyi Ádám, jelezve, hogy a fő irány már a Cupra.
Megtudtuk, a két spanyol gyökerű márka vevői Magyarországon több mint 80 százalékban cégek voltak tavaly, és azt is, hogy a Seat Ibiza, az Arona és a kétféle Leon hosszabb távon is marad. Ráadásul „Anniversary Limited Edition” néven limitált darabszámú különleges modellváltozattal ünnepli mára ikonná vált modellje, az Ibiza 40. évfordulóját a Seat, amely öt generációja során 1984 óta összesen több mint hatmillió példányt értékesített.
– A márka jelenleg történetének legjobb termékkínálatával rendelkezik, és erősebb, mint valaha – hangsúlyozta minap Wayne Griffiths, a Seat és Cupra vezérigazgatója. „A félvezetőbeszerzés jelentette kihívások mérséklődésével eladásaink 24 százalékkal nőttek 2023-ban, kiszállításaink pedig elérték a 288,4 ezret.
Információ a hazai piacról, hogy áprilisban új Cupra flagship store nyílik Budapest szívében - nemrég pedig Győrben nyílt meg a Walter Autó CUPRA Garage mindössze 900 méterre az Audi Hungariától. Év végére pedig a meglévő 12 Seat márkakereskedőből 10-nek lesz joga Cupra forgalmazásra, vagyis ez utóbbi szám néggyel növekszik. Kereskedésenként több tízmillós költségű lesz az új, igényes Cupra-arculat kialakítása, ám ezt 20 százalékban támogatja a generálimportőr. Eddig a Seat-kereskedések elkülönített részében lehetett Cuprákat kapni, a jövőben ez fordítva lesz, a Cupra-szalonok „sarkaiban” Seatokat is árulnak majd.
A Volkswagen konszern két spanyol márkájának modelljeiből tavaly Magyarországon 2600-at adtak el, az idei terv a 2023-as számokhoz közelíthet. Ugyanakkor a korábbi 40-60 százalékos arány megfordulhat majd, a Cupra lesz a több, vagyis a 60 százalék.
Rozgonyi Ádám újságírói kérdésre válaszolva elmondta, a márka teljesítményével nem elégedettek, amit az elektromosautó-támogatások kihasználásában, az értékesítés felpörgetésében nyújtanak, a programban csak a Cupra Born modellel tudnak részt venni. – A Volkswagen ID.3 jobban fut, mellette szól a több kereskedő és a sokéves ismertség is – fogalmazott a márkaigazgató.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!