Forma-1
A rajtnál Lewis Hamilton azonnal megelőzte Nico Rosberget, aki mellett még Sebastian Vettel is elment. Miután Rosberg visszaszerezte a második helyet Vettel elfékezése miatt a Les Combes kanyar után, Hamilton után eredt, és megpróbálta megelőzni a 2. körben a Kemmel egyenesben, sikertelenül. A Les Combes kanyarba így még Hamilton fordult elsőként, de Rosberg mellette tartotta az autóját, és összeértek. Hamilton autójának a bal hátsó kerekét kivágta Rosberg autójának első szárnya, amitől a brit defektet kapott, a németnek pedig megsérült az első szárnya. Hamiltonnak egy lassú kör után be kellett jönnie egy nem tervezett kerékcserére, amitől a mezőny végére került. "Nem értettem, hogy mi történt. Hagytam neki elég helyet. Csak egy puffanást éreztem hátulról. Meg kell néznem a felvételeket"- nyilatkozta. „Úgy vettem be a kanyart, ahogy kellett, mert én voltam elöl, és nem tudom, miért jött belém, de abban biztos vagyok, hogy ma este boldogan fog elmenni innen” – nyilatkozta keserűen Hamilton.„Nem mondanám, hogy ma ez rosszabb volt, mint Monaco, mert annál nem lehet rosszabb. Sok dolog jár a fejemben, talán ez nem az én évem, de nem hagyhatom, hogy ez felülkerekedjen rajtam. Folytatom a harcot, mert remek autónk és remek csapatunk van.”
"Megpróbáltam megelőzni kívülről, de összeértek az autóink. Sajnos ez mindkettőnk versenyének ártott" - nyilatkozta Rosberg a verseny után, akit a közönség egy része hangosan kifütyült. "Nem láttam az eset felvételeit, szóval nem lenne jó a részemről, ha kommentálnám" – folytatta. „Gyorsabb voltam, a belső ívet lezárta, ezért kívül próbálkoztam”- tette hozzá a világbajnoki pontversenyben vezető német versenyző.
„Előfordulhat ilyen eset, de legfeljebb a versenyek végén, a győzelemért folytatott kiélezett harcban, nem pedig a 2. körben” – mondta a verseny után Niki Lauda, a Mercedes igazgatója. "Ez elfogadhatatlan verseny volt számunkra. Hihetetlen, hogy a versenyzőink ütköztek egymással. Egyetlen szabályunk van, mégpedig az, hogy ne ütközzenek egymással" – tette hozzá a csapatot irányító Toto Wolff. „Lewis nagyon ideges, de semmit sem tudunk mondani neki” – tette hozzá.
Hamilton a visszaesése után folyamatosan azt kérdezte a csapatrádión, hogy feladhatja-e a versenyt, mert nem érezte jónak az autóját a kerékcsere után, ezért inkább kímélte volna a motorját. Mint kiderült, a sérült gumi szétverte a kocsi bal hátulját. Végül csak a 38. körben adták meg neki az engedélyt, korábban arra vártak, hátha egy safety car-periódus után előrébb tudna jönni a mezőnyben.
„Nem arról volt szó, hogy fel akartam adni, hanem arról, hogy 40-50 százalékát elvesztettem a leszorítóerőnek. Semmit sem tehettem. Nem tudtam utolérni Romain Grosjeant. Az sem számított volna, ha kijön a safety car, akkor sem tudtam volna előzni. Adrian Sutil elhúzott tőlem. Kímélnem kell a motorokat, mert az elmúlt versenyen már elégett egy. Már eleve eggyel kevesebb áll a rendelkezésemre, mint Nicónak.”
Rosberg a szárnycsere miatt esett vissza, és azért, mert az egyik Sauberről valamilyen törmelék az autójába akadt, és zavarta a vezetésben. Már a futam első harmadában látszott, hogy a győzelemre rajta kívül csak a Red Bullok, a két Ferrari és Valtteri Bottas Williamse pályázhat. Daniel Ricciardo fokozatosan tört előre, csapattársát, Sebastian Vettelt például akkor előzte meg, amikor a német hibázott egy kanyarban, és az autója kibillent az egyensúlyából. Rosberg felzárkózását lassította, hogy amikor Vettelt próbálta előzni a Buszmegálló kanyarban a 17. körben, elfékezte a gumiját, ami később olyan erős vibrációkat okozott az autójában, hogy az a futómű épséget veszélyeztette. A német végül ennek is köszönhetően eggyel több, három kiállással teljesítette a távot, és a végén körönként 2-2,5 másodpercet hozva 4 másodpercre megközelítette a vezető Ricciardót, de utolérni már nem tudta.
A győzelmet végül zsinórban második alkalommal a Red Bull ausztrál versenyzője szerezte meg, akinek ez volt idei és a pályafutása harmadik győzelme. „Jó dolgokat látok vizionálok, ha itt be tudtuk gyűjteni a maximális pontszámot” – nyilatkozta Ricciardo. „Ez a győzelem több reményt ad nekünk olyan, később jövő pályákra, mint például Szingapúr vagy Szuzuka, csak hogy néhányat említsek. Ez remek – nagyon motiváltak vagyunk most, ez egy fantasztikus nap volt számunkra egy olyan pályán, ahol nem számítottunk a győzelemre. Még mosolyogni fogok egy ideig, de két lábbal a földön maradok. Monza is trükkös lesz, de a csomag, amit ide hoztunk elég versenyképesnek bizonyult, ezért Monzában és Szingapúrban is megpróbálunk elérni vele valamit, Szuzuka pedig nagyon feküdni fog nekünk” – folytatta.
Újabb győzelmével Ricciardo 36 pontra megközelített Hamiltont, és 64 pontra Nico Rosberget. Amikor azt kérdezték tőle, hogy esélyesnek tartja-e magát a világbajnoki címre, így válaszolt: „Ha 50 ponttal kevesebb lesz a lemaradásom Abu-Dhabi előtt, akkor feltétlenül. Még mindig hátra van pár verseny. Amíg matematikai esélyünk van, harcolunk.”
A Belga Nagydíj harmadik helyre a hibátlanul vezető Valtteri Bottas állhatott fel. Idei legjobb eredményét állította be Kimi Räikkönen, aki a 4. helyen futott be a Ferrarival, 2014-ben először előzte meg csapattársát, Fernando Alonsót, aki csak a 8. helyen végzett. A spanyol a felvezető körben majdnem a rajtrácson ragadt, aztán izgalmas csatát folytatott a két McLarennel és Vettellel az 5. helyért, és a sok helycsere után végül a boly végén kötött ki.
Hozzátartozik a futam krónikájához, hogy az eredményhirdetés utáni interjúk alatt Nico Rosberget kifütyülte a helyi közönség egy része.
Belga Nagydíj, eredmények:
1. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1óra24perc36.556s
2. Nico Rosberg Mercedes +3.383s
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +28.032s
4. Kimi Räikkönen Ferrari +36.815s
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +52.196s
6. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +54.262s
7. Jenson Button McLaren-Mercedes +54.580s
8. Fernando Alonso Ferrari +1m01.162s
9. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m04.293s
10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1m05.347s
11. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +1m05.697s
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1m11.920s
13. Felipe Massa Williams-Mercedes +1m15.975s
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1m22.447s
15. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari +1m30.825s
16. Max Chilton Marussia-Ferrari -1 lap
17. Marcus Ericsson Caterham-Renault -1 lap
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -5 laps
Kiesők:
Lewis Hamilton Mercedes 38. kör
Romain Grosjean Lotus-Renault 33. kör
Pastor Maldonado Lotus-Renault 1. kör
Andre Lotterer Caterham-Renault 1. kör
Vezetők világbajnoksága: Konstruktőrök világbajnoksága:
1. Nico Rosberg 220 1. Mercedes 411
2. Lewis Hamilton 191 2. Red Bull/Renault 254
3. Daniel Ricciardo 156 3. Ferrari 158
4. Fernando Alonso 119 4. Williams/Mercedes 150
5. Valtteri Bottas 110 5. McLaren/Mercedes 111
6. Sebastian Vettel 98 6. Force India/Mercedes 100
7. Nico Hulkenberg 69 7. Toro Rosso/Renault 18
8. Jenson Button 66 8. Lotus/Renault 8
9. Kevin Magnussen 45 9. Marussia/Ferrari 2
10. Felipe Massa 40 10. Sauber/Ferrari 0
11. Kimi Raikkonen 39 11. Caterham/Renault 0
12. Sergio Perez 31
13. Jean-Eric Vergne 11
14. Romain Grosjean 8
15. Daniil Kvyat 7
16. Jules Bianchi 2