Opel
Valamennyi PACE! kezdeményezés hozzájárul ahhoz, hogy az autós üzletág pozitív szabad pénzforgalmat (cashflow) generáljon és az árbevétel-arányos működési eredmény elérje az első fázisban, 2020-ig a két százalékot, illetve a hat százalékot 2026-ig. Az erőforrások közös kihasználása évente 1,1 milliárd eurónyi szinergiát szabadít fel 2020-ra, és 1,7 milliárdot 2026-ra. Mindegyik lépés elősegíti az Opel/Vauxhall nullszaldós határának leszállítását évi 800 ezer járműre, előnytelen körülmények között is nyereséges üzleti modellt hozva létre.
A Groupe PSA technológiáihoz való teljeskörű hozzáférésnek köszönhetően, az Opel/Vauxhall európai vezető szerepet fog játszani a CO2 csökkentés területén. 2024-re valamennyi európai személyautó-sorozata elektromos hajtást kap – a kínálatban lesz tisztán akkumulátoros-, valamint konnektoros hibrid is, hatékony belsőégésű motorral kiegészítve. 2020-ra négy villanyautó modellt visz piacra az Opel/Vauxhall, közöttük lesz a Grandland X plug in hybrid és az új generációs Corsa tisztán villanyautós változata.
2020-ra a vállalat megerősíti versenyképességét azzal is, hogy autónként 700 euróval csökkenti a költségeket. A marketing költségeket több mint tíz százalékkal teszik hatékonyabbá.
A gyártóüzemek javuló versenyképessége új termék allokációt fog eredményezni, ami javítani fogja a kihasználtságot a következő évtizedben. Valamennyi Opel/Vauxhall üzemben gyártják majd a Groupe PSA által fejlesztett CMP és EMP2 padlóvázán alapuló modelleket. Először 2019-re az eisenachi gyárban terveznek egy EMP2-alapú SUV-ot előállítani; Rüsselsheimbe pedig egy ugyancsak EMP2 padlóvázra épülő D-szegmensbe tartozó jármű kerül.
Michael Lohscheller vezérigazgató
Az új hajtóművek gyártási helyének kijelölése az Opel/Vauxhall üzemekben párhuzamosan történik majd az átállással a GM motorjairól és sebességváltóiról a Groupe PSA gyártmányaira.
“A PACE! felszabadítja teljes potenciálunkat. Ez a terv döntő jelentőségű a vállalat szempontjából, amely képes megvédeni alkalmazottainkat kedvezőtlen gazdasági körülmények között is, s amely fenntartható, nyereséges, globális villanyautós céggé teszi az Opel/Vauxhallt. Így lesz biztos a jövőnk, mi pedig az ismert német kiválósággal járulunk hozzá a Groupe PSA fejlődéséhez. A tervek megvalósítása máris beindult, valamennyi csapatunk, munkatársunk eltökélt, hogy elérje a kitűzött célokat,” mondta az Opel elnök-vezérigazgatója, Michael Lohscheller.
A tervet azzal a világos szándékkal állítottuk össze, hogy megőrizzük valamennyi gyártóüzemünket, és tartózkodjunk a kényszerű leépítésektől Európában. Az munka-költségek szükséges és fenntartható csökkentését átgondolt intézkedésekkel kell elérni, például innovatív munkaidő-koncepciókkal, önkéntes programokkal vagy előrehozott nyugdíjazásokkal.
Valamennyi új Opel/Vauxhall járművet Rüsselsheimben tervezünk, amely a teljes Groupe PSA globális kompetenciaközpontjává alakul át. Már kijelöltük az első szakterületeket, például az üzemanyag cellát, bizonyos automatizált vezetési technológiákat és vezetőtámogató rendszereket. Ez továbbra is garantálja a német műszaki minőséget és a megfizethető innovációkat. Az Opel/Vauxhallnál összesen használt padlóvázak száma a jelenlegi kilencről kettőre csökken 2024-ig, a hajtómű-családoké pedig tízről négyre. “A jármű arhitektúrák és a hajtómű-családok összehangolása jelentősen csökkenti a fejlesztés és a gyártás komplexitását, ez nagyobb léptékeket és szinergiákat hoz magával, illetve hozzájárul az általános nyereségességhez,” - mondta Lohscheller.