orosz autópiac
Az orosz kereskedelmi minisztérium teljes sikerként könyveli el azokat a különböző ösztönző programokat, amelyeknek célja az orosz autópiac felpezsdítése volt. Az év első negyedévében ezen programok keretében 29.719 autót adtak el. Erről az ipari és kereskedelmi miniszter helyettese: Alexander Morozov számolt be.
Oroszországban több ilyen állami kezdeményezés is fut párhuzamos. Ezek egyrészt a lakossági vásárlásokat kívánják támogatni, másrészt az orosz autóiparnak akarnak lendületet adni.
Az egyik ilyen program a Családi Autó, amelynek lényege, hogy adó- és árkedvezményekkel támogatják a gyermekeseket. Az autós cégek a kedvezmény mértékében állami dotációban részesülnek. A programon keresztül az idei év első három hónapjában 11338 „családi autót” értékesítettek. Az „Első Kocsim” elnevezésű kedvezményes akcióban 8106 jármű talált gazdára. Mindkét állami program 2019. január 1-én indult.
Ami a kisvállalkozók számára meghirdetett akciót illeti, a „Saját Biznisz” fantázianevű állami kezdeményezés révén 5865 kedvezményes árú új autó talált gazdára. A mezőgazdasági termelőknek kialakított projekten keresztül 2667 kocsit adtak el, a támogatott lízingen segítségével pedig 1743 jármű kelt el.
Az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium korábban bejelentette, hogy az „Első Kocsim” és a „Családi Autó” programok esetében a 2019-re tervezett minimális értékesítési szám 27 000 darab. Ennek 70 százaléka már március végére teljesült, ami azt vetíti előre, hogy év végéig a valós számok jóval meghaladják majd az eredeti kormányzati elképzeléseket.