automatizált vezetés
Az Audi harmadik önjáró tanulmányautója a 462 lóerős, 920 Nm nyomatékú, kizárólag villanymotorokkal hajtott R8 e-tron modellen alapul. Ez a sportkocsi 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebesség 250 km/h, a hatótávolsága pedig akár a 450 kilométert is elérheti.
Két darab 231 lóerős villanymotor hajtja a hátsó tengelyt, kanyarban eltérő nyomatékleadás is lehetséges a két oldal között (torque vectoring), amivel még nagyobb kanyarsebesség érhető el. A CCS töltési rendszer segítségével, amely lehetővé teszi, hogy egyen- és váltóárammal is lehessen tölteni, kevesebb mint két óra alatt lehet feltölteni az 92 kilowattórás, Audi által gyártott lítium-ion akkumulátort.
Ebben az R8 e-tronban nem is a hajtáslánc a legkülönlegesebb, hanem azok az automatizált vezetésre képes technológiák, amelyek két év múlva már rendelhetőek lesznek a szériaautókhoz. Az újgenerációs lézer szkennerrel, ultrahangos érzékelőkkel, radarral és videokamerákkal felszerelt autó a zFAS nevű vezérlőegység segítségével nagyon pontos képet képes alkotni a saját környezetéről, valós időben.