BMW Group

Nyilvánosságra hozták, hány autót adott el tavaly a BMW Group

2023.01.10.

„A BMW 2022-ben is megőrizte vezető pozícióját, továbbra is a világ legnépszerűbb prémium márkája volt tavaly” – írta közleményében a gyártó. 2022-ben a BMW Group világszerte 2,399,636 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített.

2022-ben a BMW Group ismét magasabb fokozatba kapcsolt az elektromobilitás térnyerésében. A korábbi célkitűzésnek megfelelően a vállalatcsoport egy év alatt képes volt több mint megduplázni tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési mennyiségét: a 2022 januárja és decembere között eladott 215 755 darab zéró emissziójú BMW és MINI modell a 2021-es mutató tükrében 107,7 százalékos növekedésnek felel meg. A BMW Group eközben fontos mérföldkőhöz is érkezett, hiszen az esztendő vége felé sorozatgyártásban készült 500 ezredik tisztán elektromos meghajtású modelljét is átadta.

„Rendkívül erős modellpalettánk a folyamatosan változó piaci környezetre adható legjobb válasz, amellyel tavaly több mint kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású modellt tudtunk értékesíteni, mint 2021-ben” – nyilatkozta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Magabiztosan valljuk, hogy 2023-ban tovább építkezhetünk erre a sikerre, hiszen tisztán elektromos modelljeinkre továbbra is kimagasló rendelésállományt látunk” – tette hozzá.

2022-ben a BMW Group világszerte 2399636 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely az előző esztendőhöz viszonyítva mindössze 4,8 százalékos csökkenés egy olyan évben, amelyben mindegyik iparágat beszállítási nehézségek sújtották, Kínában szigorú járványügyi korlátozásokat és lezárásokat tartottak fent, Ukrajnában pedig háború kezdődött. Mindezek főként az év első felére voltak hatással, az előző esztendőhöz képest alacsonyabb értékesítési mutatókat eredményezve. 2022 második felében aztán egyre erősödtek az eladások, mígnem az év utolsó negyedévében a BMW Group 651798 darab új autóval összesen 10,6 százalékos értékesítési fejlődést ért el.

A müncheni központú vállalatcsoport optimistán tekint az új évre. „2023-ban a nyereséges növekedés pályáján maradunk, az elektromos mobilitás térnyerésével a középpontban. A 2023-as esztendő célkitűzése, hogy globális értékesítési mutatónk 15 százalékát tisztán elektromos meghajtású modelljeink adják. A BMW i5 idei világpremierje hálózatról tölthető modellpalettánk újabb fontos mérföldköve lesz” – fogalmazott Pieter Nota.

A BMW márka tavaly összesen 2100692 darab (-5,1%) új autót értékesített világszerte, amellyel megőrizte vezető pozícióját a nemzetközi prémium szegmensben. A bajor prémiumgyártó a hálózatról tölthető modellek mezőnyében is gyarapodott: a világszerte eladott 372956 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autó 35,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A beszállítási nehézségek ellenére a BMW M GmbH fennállása eddigi legmagasabb értékesítési mutatójával zárta jubileumi évét. A világszerte eladott 177257 darab BMW M modell 8,4 százalékkal múlja felül a 2021-ben regisztrált értéket, ráadásul a BMW M divízió tavaly az elektromos mobilitás térnyerése felé is páratlanul nagy lépést tett.

Tavaly a MINI világszerte 292923 darab (-3,0%) új autót adott el. A hálózatról tölthető MINI modellek iránt kimagasló kereslet mutatkozott: a 60839 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell 14,3 százalékkal múlja felül a 2021-es esztendő teljesítményét, egyúttal a MINI teljes 2022-es értékesítési mutatójának mintegy 21 százalékát adja. 2022-ben a brit prémiummárka ügyfelei ismét a MINI Cooper SE modell iránt rajongtak leginkább. A vezetés zéró emissziójú élményét éltető modell tavaly 43744 példányban talált gazdára, amely az előző esztendőhöz viszonyítva 25,5 százalékos növekedés.

Abban az évben, amelyben leleplezte a világ első, tisztán elektromos meghajtású ultraluxus szuperkupéját, a Rolls-Royce Motor Cars 118 éves fennállása legmagasabb értékesítési mutatóját is elérte. A világszerte eladott 6021 darab luxusautó 7,8 százalékos értékesítési fejlődést jelent. A 2022-es sikertörténethez a Rolls-Royce Motor Cars mindegyik értékesítési régiója rekordot jelentő eladási mutatóval járult hozzá.

2022 januárja és decembere között a BMW Motorrad összesen 202895 darab robogót és motorkerékpárt adott el, amely a divízió történetének eddigi legmagasabb mutatójaként 4,4 százalékkal szárnyalja túl a megelőző esztendő teljesítményét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....