+
Az autógyárak sok szép, új autót készítenek, gyakran percről percre. Ezek az autók általában jó minőségűek, és azoknak az embereknek szánták, akik boldogan vezetik őket világszerte. A gyártás folyamata a "késztermék" állapotra utal. Amikor az autók lekerülnek a gyártósorról, azokat átadják az értékesítésnek. Azonban a találkozón tartott előadások során sok olyan téma merült fel, amelyek megváltoztatták a gondolkodásunkat ebben a kérdésben, és komoly kérdéseket vetettek fel a gyártás és annak optimalizálása kapcsán.
Az autóipari üzleti modell valójában meglehetősen összetett mind a gyártók, mind a kereskedők számára. Annak ellenére, hogy az új autók eladása mindig a középpontban áll, a valóságban a gyártók és kereskedők a legtöbb pénzt az aftersalesből (például alkatrészek és finanszírozás) és a járműfinanszírozásból szedik be. A használt autók is fontosak a kereskedők számára, de hogy ezekből profitáljanak, jól kell gondozni őket. Azonban ahhoz, hogy legyenek használt autók, szükség van új autókra. Az autó értéke a gyártás során nagymértékben változhat attól függően, hogy hogyan és kinek értékesítették eredetileg.
Tehát az autógyártás egy folyamatos folyamat. Bár új autóként van profitpotenciálja, a legnagyobb nyereséget általában a használt autók hozzák hosszú távon, amikor azokat továbbértékesítik, javításokra szorulnak, vagy az életciklusuk végén kerülnek vissza a gyártósorra alkatrészekként vagy hulladékként. A gyárak tehát nem csak új autókat gyártanak, hanem használt autókat, szervizmunkákat, balesetjavításokat és újrafelhasználható alkatrészeket is előállítanak. Ezek a folyamatok összetettek, és sokszor nincs teljes kontrolljuk felett.
Miután az autót legyártották, a gyártók stratégiát készítenek az új autók eladására. Ez magában foglalja az elosztást különböző piacokon, az árképzést és a kiskereskedelmi csatornákat. Azonban a kérdés, hogy mi a legjobb értékesítési csatorna, nem mindig egyértelmű. A nyilvánvaló válasz az lenne, hogy minél többet értékesítsenek a kiskereskedelmi csatornán keresztül, mert itt a legmagasabb árrés. Azonban ha a vásárlók hosszú távon megtartják az autót, akkor a gyártóknak és a kereskedőknek kevesebb lehetőségük van a további értékesítésre és a profit realizálására.
Ezért fontos az olyan értékesítési csatornákat is figyelembe venni, amelyek kezdetben nem tűnnek ideálisnak, például a napi bérlés. Ha ezeket az autókat visszavásárlási záradékkal értékesítik, akkor a gyártók és a kereskedők hosszú távon profitálhatnak, mivel az autók visszatérnek, és használt autóként továbbértékesíthetők. Ez a stratégia hosszú távú profitot hozhat mind a gyártóknak, mind a kereskedőknek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!