alfa romeo
Vajon hogy nyeli le a teljes villanyos átállást egy olyan márka, ami mindig is az érzelmekről szólt? Oké, vonzó autót továbbra is lehet rajzolni, az elektromos autók újszerű utastere pedig még több lehetőséget ad egy szenvedélyes tér kialakítására. De mi lesz a motorhanggal? A technika lenyűgöző összehangjával? Ezek egykor szintén nagyban hozzájárultak a vezetési élményhez, és az Alfa Romeo az utolsók között tartotta a bástyát ebben a kagyvaszban, például a Giulia Quadrifoglioval, és annak letaglózó 510 lóerős Bi-Turbo V6-osával.
Ugyanakkor hiába beszélünk egy olyan márkáról, amelyik még a plug-in hybrid hajtással is a Tonale-ig várt, az Alfa Romeo bizony teljesen elkötelezte magát az elektromos jövő iránt, és ebből próbálják majd kihozni a legtöbbet. Nem lesz könnyű dolguk, hiszen az eladások felfuttatásához először is SUV-kra lesz szükségük. A Giuliettát már leváltotta a Tonale, a MiTonak pedig szintén városi terepjáró utódot szánnak. Úgyhogy jó ideig várhatunk még egy szívmelengető vonalakkal érkező autóra, de talán van remény.
Jean-Philippe Imparato például elmondta egy olasz interjúban, hogy szeretnének még egy modellt a kompakt szegmensben, az Alfetta utódjaként. Az Alfettát eredetileg 1972 és 1987 között gyártották, és többféle kaszniváltozattal volt elérhető. Létezett a hagyományos Berlina mellett egy háromajtós fastback kupé is GT vagy GTV néven. Ezutóbbi reinkarnációja – persze öt ajtóval – egy elég vonzó alternatíva lehetne az Alfa Romeo kínálatában, még akkor is, ha motorterében csak amperek szaladgálnának.
Sőt, házon belül már a sportos villanyautó sem ismeretlen fogalom, elég csak az Abarth 500e-re gondolni. Ha érkezik ilyen kompakt fastback az Alfa Romeo kínálatába, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy ugyanarra az STLA padlólemezre épül majd, mint a Lancia Delta hatchback, bár ezutóbbit csak 2028-ra ígérték.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!