ICDP

Menni fog a kiskereskedelem a gyártóknak?

2023.07.06.

Egyre több gyártó szeretne közvetlenül autót értékesíténi, de egyelőre kevés a sikertörténet.

Bár az autómárkák a világ legelismertebb fogyasztói márkái közé tartoznak, gyártóik szinte minden esetben harmadik félre bízták termékeik kiskereskedelmét.  Amikor az ICDP kutatói néhány évvel ezelőtt megvizsgáltáj a gyártók tulajdonában lévő európai kereskedői csoportok teljesítményét, a teljesítményük minden esetben alacsonyabb volt a hálózat átlagánál, kivéve a Mercedes-t az Egyesült Királyságban.

Ennek számos oka lehet, beleértve a magas költségű helyszíneket, a magasabb bérköltségeket, de összességében nem úgy tűnik, hogy a gyártók jobban értenének a kiskereskedelemhez, mint a kiskereskedők.  Még a Tesla esetében is, amely születésétől fogva közvetlen értékesítő, az utóbbi hónapok drámai és hirtelen árcsökkentései egy nagykereskedő cselekedete, aki megpróbálja elérni a kitűzött célszámokat, nem pedig egy kiskereskedőé.

A legtöbb gyártó az ügynökmodell bevezetésén keresztül kerül közelebb az értékesítéshez, de egyelőre kevés a sikertörténet. A ügynök-modellre áttérő gyártók átszervezéssel és toborzással igyekeztek kezelni a helyzetet és a teljesen újfajta pozíciók létrehozását de az eredmények vegyesek voltak. 

Az egyik gyártó a tavalyi év nagy részét azzal töltötte, hogy sikertelenül próbálta betölteni a létrehozott új pozíciókat, míg egy másik gyártónak sikerült felvennie néhány embert, de ők nem maradtak sokáig.  Hogy ez azért volt-e, mert nem tetszett nekik az új munkakörnyezet, vagy a környezet nem szerette őket, nem világos.  A helyzetet úgy jellemezték, mintha egy transzplantált beteg elutasítaná az új szervet - annak ellenére, hogy az megmenti az életét. 

Néhány gyártó a legnagyobb tanácsadócégekhez fordult segítségért, de a valóságban ők sem rendelkeznek azokkal a készségekkel, amelyek ehhez a nagyon is operatív feladathoz szükségesek.  Az egyik kereskedő elmondta, hogy az ügynökségi kísérleti projektje során a legfőbb tanulság az volt, hogy "sem a gyártók, sem a tanácsadók nem értik a kiskereskedelmet".

Mások új megközelítést választottak és elkezdtek szorosabban együttműködni a kereskedőikkel, gyakorlatilag tőlük kérnek tanácsot. Az egyik gyártó, amelynek megközelítése eddig nagyon felülről lefelé irányuló és irányító jellegű volt, most megállapodott abban, hogy minden hónap közepén találkozik a kereskedőivel, hogy áttekintsék a rendelésfelvétel előrehaladását és megállapodjanak a közeljövő árképzési intézkedéseiről.

Úgy tűnik, hogy a gyártók kiskereskedővé válása kemény feladat lesz, de addig is néhányan rájönnek, hogy vannak közös érdekeltségű barátaik, akik szívesen segítenek...

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..
2024.05.03
A Los Alamos Nemzeti Laboratórium (LANL) kutatói egy alternatív elektródszerkezetet - egy hornyolt....