ICDP

Menni fog a kiskereskedelem a gyártóknak?

2023.07.06.

Egyre több gyártó szeretne közvetlenül autót értékesíténi, de egyelőre kevés a sikertörténet.

Bár az autómárkák a világ legelismertebb fogyasztói márkái közé tartoznak, gyártóik szinte minden esetben harmadik félre bízták termékeik kiskereskedelmét.  Amikor az ICDP kutatói néhány évvel ezelőtt megvizsgáltáj a gyártók tulajdonában lévő európai kereskedői csoportok teljesítményét, a teljesítményük minden esetben alacsonyabb volt a hálózat átlagánál, kivéve a Mercedes-t az Egyesült Királyságban.

Ennek számos oka lehet, beleértve a magas költségű helyszíneket, a magasabb bérköltségeket, de összességében nem úgy tűnik, hogy a gyártók jobban értenének a kiskereskedelemhez, mint a kiskereskedők.  Még a Tesla esetében is, amely születésétől fogva közvetlen értékesítő, az utóbbi hónapok drámai és hirtelen árcsökkentései egy nagykereskedő cselekedete, aki megpróbálja elérni a kitűzött célszámokat, nem pedig egy kiskereskedőé.

A legtöbb gyártó az ügynökmodell bevezetésén keresztül kerül közelebb az értékesítéshez, de egyelőre kevés a sikertörténet. A ügynök-modellre áttérő gyártók átszervezéssel és toborzással igyekeztek kezelni a helyzetet és a teljesen újfajta pozíciók létrehozását de az eredmények vegyesek voltak. 

Az egyik gyártó a tavalyi év nagy részét azzal töltötte, hogy sikertelenül próbálta betölteni a létrehozott új pozíciókat, míg egy másik gyártónak sikerült felvennie néhány embert, de ők nem maradtak sokáig.  Hogy ez azért volt-e, mert nem tetszett nekik az új munkakörnyezet, vagy a környezet nem szerette őket, nem világos.  A helyzetet úgy jellemezték, mintha egy transzplantált beteg elutasítaná az új szervet - annak ellenére, hogy az megmenti az életét. 

Néhány gyártó a legnagyobb tanácsadócégekhez fordult segítségért, de a valóságban ők sem rendelkeznek azokkal a készségekkel, amelyek ehhez a nagyon is operatív feladathoz szükségesek.  Az egyik kereskedő elmondta, hogy az ügynökségi kísérleti projektje során a legfőbb tanulság az volt, hogy "sem a gyártók, sem a tanácsadók nem értik a kiskereskedelmet".

Mások új megközelítést választottak és elkezdtek szorosabban együttműködni a kereskedőikkel, gyakorlatilag tőlük kérnek tanácsot. Az egyik gyártó, amelynek megközelítése eddig nagyon felülről lefelé irányuló és irányító jellegű volt, most megállapodott abban, hogy minden hónap közepén találkozik a kereskedőivel, hogy áttekintsék a rendelésfelvétel előrehaladását és megállapodjanak a közeljövő árképzési intézkedéseiről.

Úgy tűnik, hogy a gyártók kiskereskedővé válása kemény feladat lesz, de addig is néhányan rájönnek, hogy vannak közös érdekeltségű barátaik, akik szívesen segítenek...

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....