ICDP
Bár az autómárkák a világ legelismertebb fogyasztói márkái közé tartoznak, gyártóik szinte minden esetben harmadik félre bízták termékeik kiskereskedelmét. Amikor az ICDP kutatói néhány évvel ezelőtt megvizsgáltáj a gyártók tulajdonában lévő európai kereskedői csoportok teljesítményét, a teljesítményük minden esetben alacsonyabb volt a hálózat átlagánál, kivéve a Mercedes-t az Egyesült Királyságban.
Ennek számos oka lehet, beleértve a magas költségű helyszíneket, a magasabb bérköltségeket, de összességében nem úgy tűnik, hogy a gyártók jobban értenének a kiskereskedelemhez, mint a kiskereskedők. Még a Tesla esetében is, amely születésétől fogva közvetlen értékesítő, az utóbbi hónapok drámai és hirtelen árcsökkentései egy nagykereskedő cselekedete, aki megpróbálja elérni a kitűzött célszámokat, nem pedig egy kiskereskedőé.
A legtöbb gyártó az ügynökmodell bevezetésén keresztül kerül közelebb az értékesítéshez, de egyelőre kevés a sikertörténet. A ügynök-modellre áttérő gyártók átszervezéssel és toborzással igyekeztek kezelni a helyzetet és a teljesen újfajta pozíciók létrehozását de az eredmények vegyesek voltak.
Az egyik gyártó a tavalyi év nagy részét azzal töltötte, hogy sikertelenül próbálta betölteni a létrehozott új pozíciókat, míg egy másik gyártónak sikerült felvennie néhány embert, de ők nem maradtak sokáig. Hogy ez azért volt-e, mert nem tetszett nekik az új munkakörnyezet, vagy a környezet nem szerette őket, nem világos. A helyzetet úgy jellemezték, mintha egy transzplantált beteg elutasítaná az új szervet - annak ellenére, hogy az megmenti az életét.
Néhány gyártó a legnagyobb tanácsadócégekhez fordult segítségért, de a valóságban ők sem rendelkeznek azokkal a készségekkel, amelyek ehhez a nagyon is operatív feladathoz szükségesek. Az egyik kereskedő elmondta, hogy az ügynökségi kísérleti projektje során a legfőbb tanulság az volt, hogy "sem a gyártók, sem a tanácsadók nem értik a kiskereskedelmet".
Mások új megközelítést választottak és elkezdtek szorosabban együttműködni a kereskedőikkel, gyakorlatilag tőlük kérnek tanácsot. Az egyik gyártó, amelynek megközelítése eddig nagyon felülről lefelé irányuló és irányító jellegű volt, most megállapodott abban, hogy minden hónap közepén találkozik a kereskedőivel, hogy áttekintsék a rendelésfelvétel előrehaladását és megállapodjanak a közeljövő árképzési intézkedéseiről.
Úgy tűnik, hogy a gyártók kiskereskedővé válása kemény feladat lesz, de addig is néhányan rájönnek, hogy vannak közös érdekeltségű barátaik, akik szívesen segítenek...
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!