Audi R8

Méltó búcsú az Audi R8-tól – ABT XGT

2024.01.01.

Legvadabb versenyváltozatának utcai kivitelével köszön el végleg a tömeggyártástól az Audi R8, ami egy korszak csúcs-Audija volt.

Egy ideje már látni lehetett gyanús képeket egy Audi R8 LMS GT2 versenyautóról, ami rendszámmal körözött a Nordschleifén. Senki sem értette, hogy az óriási szárnnyal, méretes tető légbeömlővel és persze teljes bodykittel rendelkező versenyautóra mégis hogy kerülhetett közúti rendszám. Talán a Porsche tyúkszemére próbálnak lépni valami igazán hardcore Audi R8-cal, amit egy versenyautó gúnyába rejtettek? Nos, most megkaptuk a választ. Csak éppen nem az Auditól, hanem az ABT-től. A legendás Audi R8 utolsó utcai változata ugyanis ABT Sportsline XGT névre hallgat.

Igen, nem tréfa, a képeket látható űrhajó utcán is használható lesz, köszönhetően néhány apró módosításnak. Alapjait sokkal inkább adja az alapvetően amatőr gentlemen pilótáknak létrehozott GT2 bajnokság szabályrendszere szerint épített Audi R8 LMS GT2 versenyautó, mint az utcai R8. Az Audi R8 verseny program legerősebb és leglátványosabb autója ez, noha aerodinamikailag korántsem olyan fejlett, mint a GT3 változat, amit már tényleg profi, akár félgyári pilótáknak szántak. Minden esetre a tudat, hogy most már valaki ilyennel járhat az utcán, az elképesztő, még, ha nem is teljesen ugyanazok dolgoznak a lemezek alatt.

Például a szekvenciális versenyváltót S-tronic duplakuplungos automatára cserélték, és az abroncsok is road-legal Pirelli P Zero Trofeo R szettek. Odabent felfedezhetőek olyan ismerős részletek, mint az elektromos tükörállító gombok, vagy az index karok, amik a versenyautóban természetesen nem voltak benne. Ennek megfelelően a tömege is nagyobb, 1400 kg lett. Viszont minden más stimmel. A teljes bukócső, az állítható hátsó szárny, és a 640 lóerős, 5,2-literes V10 a pilóta mögött, amivel a legerősebb R8-nak számít valaha. Mindössze 99 darabot fognak gyártani belőle, mint az Audi R8 leköszönő szériája, ezzel is kiemelve a sorozat elképesztő versenysikereit az elmúlt évtizedben, illetve egyfajta tisztelgésként az ABT előtt, amelyik az évek során tuningcégből nőtte ki magát az Audi versenyprogramjaiért felelős, szinte almárkává. 2000 óta több mint 300 DTM futamon vettek részt és ők feleltek a Formula E programért is.

Hogy mennyibe kerül? Brit lapértesülések szerint átszámítva kb. 220 millió forintot kóstál egy ilyen ABT XGT. Már csak az a kérdés, hogy a Manthey Racing is reagál-e egy 911 RSR vagy GT3 utcai változatával. Azok lennének csak az idők...

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.04.27
Mikor készítik a fotót a közlekedési lámpák kamerái?   ..
2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....