alfa romeo
Az Alfa Romeo Stelvio le sem tagadhatná rokonságát a Giuliával, úgy néz ki, mintha felfújták volna a testvérmodellt, a különbség csak annyi, hogy a SUV légbeömlőket kapott a motorháztetejére is. Az első hivatalos képeken a QV csúcsverzió látható, amit a Giuliához hasonlóan a Ferrari-segítséggel készített 2,9 literes, dupla turbós V6-os benzinmotor hajt. Az 510 lóerős, 600 Nm nyomatékú motor 4 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra a magas építésű szabadidő-autót, a végsebesség 284 km/h.
Széria az összkerékhajtás, amely a hátsó tengelyen oldalanként képes variálni a nyomaték nagyságát (torque vectoring), így a Stelvio útfekvése és kanyarsebessége minden bizonnyal méltó lesz az Alfa Romeo névhez. A szintén széria nyolcfokozatú automata váltónak mindössze 100 ezredmásodperc szükséges egy váltáshoz.
Természetesen polgári változatok is lesznek 280 lóerős kétliteres benzines, és 180 lóerős 2,2 literes dízel turbómotorokkal, valamivel szerényebb menetteljesítményekkel, árral és fogyasztással. A DNA kapcsoló három állással (természetes, dinamikus, hatékony) rendelkezik a gyengébb modellekben, a QV-ben ehhez jön még a Verseny üzemmód is.
Belül is a Giulia műszerfala fogadja az utasokat, az érintőképernyő 6,5 vagy 8,8 colos lehet. Felárért 14 hangszórós Harman Kardon hangrendszert és sokféle vezetéstámogató rendszert is lehet venni. A Stelvio forgalmazása 2017 második felében kezdődik.