Lada
Amint azt az Avtopotok autós Telegram-csatorna vállalati belső információkra hivatkozva megírta, a próbaautóknál számos hiba merül fel, jobbára az elektromos berendezések működésében.
Az Avtopotok tudomása szerint a hibák és hiányosságok meglehetősen sokrétűek: egyes modelleknél folyton a gyújtás hibásodik meg, míg a fényszórók és a műszerfal világítása tökéletesen működik. Más prototípusoknál minden éppen ellenkezőleg történik, a működő gyújtásrendszerek ellenére folyton a műszerfal-világítás és a fényszórók hibásodnak meg. Az Avtovaz úgy döntött, hogy a hiányosságok és hibák kijavítására külföldi szakemberektől kér segítséget „nem baráti” országokból, amely kifejezés a jelen geopolitikai helyzetben leginkább a nyugati országokra értendő.
További problémaként említik azt is, hogy nagyon lelassult karosszériák festése, és már csak heti két autó elkészítésére futja a piacvezető orosz vállalatnak. A műszaki problémák ellenére az új modell végső tesztelése és kalibrálása folyamatban van, a gyártás várhatóan 2025-ben kezdődik.
A népautónak szánt Lada Iskrát a minap mutatta be a Szentpétervári Nemzetközi Gazdasági Fórumon (SPIEF) Makszim Szokolov, az AvtoVAZ vezérigazgatója. A legújabb modell három karosszériaváltozatban lesz elérhető: szedán, kombi és cross kivitelben. Az autót több különböző motorral kínálják, köztük egy hagyományos 1,6 literes, nyolcszelepes, 90 lóerős teljesítményű egységgel, amely párhuzamosan működik az ötfokozatú kézi sebességváltóval, valamint egy 1,6 literes, 106 lóerőre erősített motorral, és hozzá hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltóval.
Egy tekintélyes finn szaklap plágiumvádat fogalmazott meg az AvtoVaz ellen, azt állítva, hogy az Iskrát a Renault-tól szerzett tervek és műszaki rajzok alapján fejlesztette az orosz autógyár.