orosz autóipar
Az állami tulajdonban lévő pekingi vállalat terepjáróját – amelyet „kínai Wranglerként” emleget az orosz szaksajtó, mert kisértetiesen hasonlít az amerikai Jeep modelljére - az Avtotor vállalat csarnokaiban szerelik össze.
Az orosz piacra szánt kínai SUV 218 lóerős, 2,0 literes turbómotorral és nyolcfokozatú automata váltóval van felszerelve. Az autó hossza 4645 mm, a tengelytávja 2745 mm, és 11 másodperc alatt gyorsul fel százra.
Az autóban egy pár légzsák van, a multimédiás rendszer képernyője 12,3, a digitális műszerfalé pedig 10 colos.
A kalinyingrádi üzemekben még az idén elkezdődik a BAIC X5-ös crossover sorozatgyártása is.
Az Avtotor tavaly tavasszal kezdte meg a pekingi állami vállalat modelljeinek összeszerelését, és decemberre várhatóan már hét modellje lesz a kínálatában.
Emellett szinte biztosra vehető, hogy a volt kalinyingrádi BMW üzemben is kínai autókat fog gyártani az Avtotor, amelyre rábízták az üresen veszteglő összeszerelő csarnokok hasznosítását. A BMV 2018 márciusában jelentette be, hogy üzemet nyit az földrajzi elhelyezkedése miatt rendkívül vonzó orosz területen. A gyár elkészült, tavaly március 15-én kezdődött volna a BMW X5, X5 és X7 crossoverek összeszerelése, de három héttel a megnyitás előtt Oroszország lerohanta Ukrajna délkeleti részét, a BMW pedig számos más nyugati gyárhoz hasonlóan távozott az orosz piacról, ráadásul úgy, hogy el sem kezdődött a gyártás.
Kézenfekvől, hogy Avtotor a volt BMW csarnokaiban is kínai autót fog összeszerelni. Részben azért, mert a szankciók miatt nyugati, japán vagy dél-koreai partnerek szóba se jöhetnek, másrészt pedig azért, mert a vállalat már amúgy is három kínai márka – a BAIC, a Kaiyi és az SWM - autóit gyártja.