Francia autóipar
Francia külügyminiszteri látogatásra az elmúlt 12 év során nem került sor Iránban, éppen ezért Laurent Fabius találkozója a közel keleti iszlám ország vezetőivel több szempontból is kuriózumnak számít. A francia Info radióban elmondottak szerint az egykor piacvezető pozicióban lévő PSA a 2011-ben Iránnal szemben alkalmazott nemzetközi szankciók életbe lépését követően egy igencsak vitatható módon hagyta el az országot – legalábbis az ottani vezetők szerint. Az oroszlános márka ezen lépését a mai napig sérelmezik az iszlám köztársaság vezetői, ennek okán a Renault vélhetően jobb helyzetben van a visszatérést illetően – mondta Fabius.
Franciaországon kívül Irán az egyetlen ország, ahol a PSA modellek a piacvezetők
Miután kilátásba helyezték az szankciók feloldását, azt követően, hogy megállapodások születtek az iráni nukleáris program békés felhasználását illetően, a PSA mellett a Volkswagen csoport is jelezte, szívesen indítja újra a kereskedelmet ( a Peugeot esetében a gyártást is) az adott országban. Carlos Tavares a PSA vezérigazgatója a témával kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy az ország elhagyását követő francia ellenes hangulat jelentős mértékben megnövelte a gyártási kockázatot, de ennek ellenére több javaslatot is készítettek a hosszú távon együttműködő partnerük, az Iran Khodro számára.
Az iráni cég egy állami csatornán keresztül pedig erre úgy reagált, hogy a PSA-nak számolnia kell a 2011-es kilépésének következményeivel. Tavares pedig elmondta, hogy jelenleg is folynak a tárgyalások más potenciális iráni partnerekkel, mivel éppen a közlemúltban határozott úgy a PSA, hogy céljai között szerepel az iráni gyártóegység felépítése.
Forrás: autonews.com