Suzuki Swift
A Japan Mobility Show 2023 (egykori Tokiói Autószalon) egyik főszereplője minden kétséget kizáróan a következő generációt előre vetítő Suzuki Swift koncepció, amit bár tanulmányautóként harangoztak be, elég csak a vonalaira tekinteni, hogy lássuk: ez az autó végülis gyártásra kész. Nincs is sok idejük várakozni, ugyanis a jelenleg futó Swiftet még 2017-ben mutatták, és bár nem sokat öregedett a konstrukció, lassan ideje felkavarni az állóvizet a megfizethető kisautó körül. Mindez jövőre, 2024-ben meg is történhet egy, az elődre arányaiban és sziluettjében hasonlító új generációval, amit azonban masszívan átdolgoztak.
Ami elsőre feltűnik, hogy jóval szűkebbre húzták az immár nem hat-, hanem nyolcszögletű hűtőrácsot és egy jóval púposabb motorháztető vonulatból indul végig az övvonal. Míg a Fordnál a motorháztetőről a hűtőrácsra költözött az embléma, addig a Suzukinál ez pont fordítva lesz. A lámpák körvonala és rajzolata hasonló, legalábbis elől, hátul ugyanis szögletesebb a lámpatest és nem nyúlik rá az autó oldalára. A hátrafelé szűkölő oldalablakok, a gömbölyített szélvédő és hátsó ablak nagyon hasonló karaktert kölcsönöz az autónak, és úgy tűnik, hogy szabadon variálható kéttónusú fényezésekkel sem kívánnak szakítani egyhamar. Mindent egybevéve felismerhetően Suzuki Swift marad a korhoz igazított következő modell is.
Odabent nem mondható áthatónak a változás: a volán marad a régi, és az anyagok, formák is ismerősek. Az eddigi osztott, látványos műszercsoport jobban egybefolyik majd, de a középső kijelző marad a régi. Ahogy a központi infotainment grafikáit is ismerhetjük más Suzuki modellekből, a különbség csupán annyi, hogy feljebb költözik a kijelző, mint, ahogy az S-Crossban. Érdekes módon, már méreteit is tudjuk, ami korántsem szokványos a koncepció szakaszban: a 2024-es Suzuki Swift 20 mm-rel hosszabb (3860 mm) elődjénél, és mindössze 5 mm-rel magasabb (1500 mm), viszont 40 mm-rel keskenyebb (1695 mm).
A kiállításon állítólag egy háromhengeres mild hybrid motor volt az autóban, a Suzuki pedig már a CVT-váltó elérhetőségét is megerősítette. Ráadásul már azt is belengette korábban a Suzuki, hogy tervezik felfrissíteni a Swift Sportot Japánban, szóval reménykedhetünk, hogy hozzánk is elér a piac egyik legszerethetőbb hot hatch-e.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!