Egyelőre koncepcióként hivatkoznak rá, de minden bizonnyal a Suzuki Swift következő generációjának egy sorozatgyártáshoz közeli változatát mutatta meg a japán gyártó.
Tisztázzuk a legelején: ez a vad sárga kocsi valójában szelíd, nem méregzsák, csak egy erős kisautó, de abból a legjobb. 3600 kilométeren át faggattam, megjártam vele Monacót, a Stelviót, Tirolt, Liguriát és a legszebb svájci hágókat.
Az immár hibrid hajtáslánccal felfrissített, hozzánk Japánból érkező Suzuki Swift új időszámítást ír. Csúcsfelszereltségben, összkerék-meghajtással tettük próbára.
Egy jó kis Swift-el nem is lehet mellé nyúlni, igaz? Nem.
Ha egy mondatban szeretnénk összefoglalni mindazt a változást, ami jellemzi az elmúlt másfél, két évtizedet a japán Suzuki történetében, akkor úgy fogalmaznék: praktikus volt, trendi lett, ár-érték arányos maradt. Mindez persze a valóságban azért bonyolultabb és szereteágazóbb folyamat volt....
Ez már egy másik világ, ahogy az előző két generáció is az volt, amikor a múzeumi darabbal összehasonlítottuk.
A Vitara márciusban történt bevezetése óta a Suzuki értékesítése bővülő tendenciát mutat: a modell népszerűségének köszönhetően a márka visszanyerte vezető pozícióját a magyar gépjárműpiacon. Szeptemberben 928 Suzuki gépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, a január–szeptemberi időszakban...
2014 augusztusában eladták a négymilliomodik Suzuki Swiftet azt követően, hogy a Suzuki Motor Corporation a típust „világstratégiai modellként” teremtette újra 2004-ben. A négymilliós szám eléréséhez kilenc évre és kilenc hónapra volt szükség.