Hyundai Ioniq 5 teszt

Ilyen egy alap Ioniq 5 – Hyundai Ioniq 5 84 kWh RWD teszt

2025.02.15.

Divatos, látványos kütyük nélkül is hozza a jövő élménydús, könnyed vezetési élményét az Ioniq 5, amit most teljesen alap felszereltségével próbálhattunk. Ez egy tisztességes munka.

Eddig sajnos teljesen kimaradt nekem az Ioniq 5 élmény, pedig a 2021-ben bemutatott modell már a ráncfelvarrásánál tart. Ez volt a Hyundai első modellje, ami behozta a Parametric Pixel formavilágot és végleg megreformálta a Hyundai modellek hangulatát és küllemét. Emlékszem, ahogy leesett álakkal kapcsolgattunk a fotói között, amikor bemutatkozott, és igazából ezt az élményt három évvel a bemutatkozása után is hozza – ez a közönség visszajelzése is.

Arra is emlékszem, hogy bemutatkozásakor még nem igazán tudtuk besorolni egyetlen kategóriába sem. Az első fotók alapján nem gondoltuk, hogy ez egy 4,6 méter hosszú autó, ami arányai alapján kompakt, ám a körbefuttatott, propeller mintás műanyagozás és az emelt hasmagasság alapján lehetett volna crossover is. Ma már tudjuk, hogy így néz ki egy kompakt a villanyos korszakban, de a kereken 3 méter hosszú tengelytávjának, és a sarkokba szorított kerekeinek köszönhetően az utastér mérete egyszerűen egy kategóriával feljebb mutat.

Oké, hogy széltében is szellős, de a hátsó lábtér valami döbbenetesen nagy. Ráadásul dönthető, tologatható is a hátsó üléssor, ami szintén szokatlan a szegmensben, pedig az Ioniq 5-höz alapáron jár. Az egyetlen kritika a széles küszöböt érheti, amitől egyel nehézkesebb a ki-beszállás, illetve a csomagtartót, amiből erősen lecsap a kupésított far – egy nagyobbacska IKEA láda is csak eldöntve fér be és a babakocsi is passzentos hosszában. Van viszont dedikált hely a töltőkábeleknek a padló alatt, és szinten pozitív, hogy a facelift során egy új gombsor került a középkonzolra a fűtési és parkolási segéd funkcióknak.

Durva, hogy mai fejjel már nem hat furcsának a nappaliszerű kabin, a lapos ülőhelyzet a padlólemezbe lévő akkumulátor miatt, és a műszerfallal össze nem érő középkonzol sem. Merészen meghúzott, gömbölyű formák és modern kárpitok - mára ez lett az alapvetés a villanyautózásban, de 2021-ben, amikor az Ioniq 5 megjelent, még alig hittünk a szemünknek. Ez nem jelenti azt, hogy 2025-re bármennyit is öregedett volna ez a kabin. Ez még mindig egy rendkívül barátságos, igazi koreai utastér, amiben jó létezni, többek között a világos színei és praktikus megoldásai miatt is.

Úristen, hosszú percekig el lehet veszni a formavilágában. Ilyen éleket, hegyes lemezeket egyszerűen nem találni sehol máshol – és ehhez szerencsére a facelift során is csak óvatosan nyúltak hozzá. Ízlés kérdése, hogy jó irányba változtak-e az immáron hangsúlyosabb, ezüst  bajusz formás lökhárítók, de a lényegi részeket, így a harsányan meghúzott vízszintes vonalakat, és a retrowave lámpatesteket is meghagyták. Nagyobb lett a hátsó szárny és újak az aerofelnik is. Állítólag újítás a hátsó ablaktörlő is, ami mindenképp hasznos. A sportos vonalra nagyon ráfeküdt a Hyundai, így a valódi N modell mellé most befutott egy N-Line felszereltség is – Japánban meg már DK, azaz Drift King változat is van, miután Keiichi Tsuchiya rájött, hogy mekkora móka villannyal keresztben autózni.

A lényegi változást a padlóban kell keresni. Ott ugyanis egy 84 kWh-s akkumulátor váltotta a korábbi 77,4 kWh-sat. Ez nyilván többlet súly, de még így is épp 2 tonna alatt tudott maradni a mi hátsókerekes tesztautónk. Megnyugtató, 436 km-es hatótáv várt rám, amikor átvettem a tesztautót teljesen feltöltött akkumulátorral. Ez már akkora hatótáv, ami egy téli, kisbabás, mozgalmas hetet is bőven lehoz úgy, hogy még marad hatótávunk, ráadásul akár 350 kW-tal vissza is tölthető. Végül nálam 18,6 kWh/100 km-es fogyasztás jött ki, pedig tényleg nem spóroltam a 228 lóerős teljesítménnyel és a fűtéssel sem a fagypont közeli hidegben.

Rendkívül könnyedén gurul ki, de ha akarjuk, akár egypedálos üzemmódban is használhatjuk. A forgalom tempójánál sokkal dinamikusabban tud gyorsítani és lassítani is, ezért olyan gyorsan érhetünk a célállomásra, amilyen tempót nem szégyellünk. Ficánkol, él a kezünkben. Az Ioniq 5 nem csak egy újabb villanyautó. Ez egy villanyautó, amit kifejezetten élvezetes vezetni. Jól súlyozott a kormányzás, a pedálok ott fognak, ahol kell, a hátsókerékhajtás pedig ad a mozgásának egy extra játékosságot. Már csak tömegének köszönhetően is nagyautós a futómű komfort, ugyanakkor a hátul ülők gyakran panaszkodtak a kemény csillapításra hátul.

Könnyű vágyni az Ioniq 5-re. Semmihez sem hasonlító cyberpunk külső – ez kevésbé elhanyagolható tényező, mint gondolnánk – , irtó tágas kabin, és játékos vezethetőség. Gondolnád a képek és a tapasztalatok alapján, hogy ez egy teljesen alap felszereltségű autó? Azon kívül, hogy kapott egy látványos gyöngyházfényt, minden mást alapáron tud. Nem lehet belekötni. Egyszerűen összhangban van önmagával. Az Ioniq 5 még 2025-ben is egy remek koncepció, ami feltűnősködő, csilli-villi részletek nélkül is hozza azt a futurisztikus élményt, amit elvárunk egy villanyautótól.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.15
Télen kell kabriót, és motort venni! Tartja az ősi bölcsesség. Amiben van is ráció, hiszen a....
2025.02.15
A német gyártó egy rózsával borított elektromos hot hatch-et állított ki Londonban a szerelem....
2025.02.15
1,4 milliárd dolláros adótörvény miatt – írja az orf.at.   ..
2025.02.15
A bajor prémiumgyártó a világ legnagyobb olyan járműflottájával rendelkezik, amelynek tagjai OTA....
2025.02.15
Néhány hét múlva indul a Flórián téri felüljárók felújítása, ami hosszú hónapokra jelentős forgalmi....
2025.02.15
Divatos, látványos kütyük nélkül is hozza a jövő élménydús, könnyed vezetési élményét az Ioniq 5,....
2025.02.15
A Carlos Sainz-ot is a soraiban tudó brit istálló új néven folytatja 2025-től. ..
2025.02.15
A japán tuningcégek által már korábban felfedezett Hiace-hez már a gyári GR Sport kínálatából is....
2025.02.15
A cseh limuzin PHEV-változata több mint 120 km-es (WLTP) elektromos hatótávolságot kínál. ..
2025.02.15
A Toyota walesi pilótája sovány előnyre tett szert, mivel mindössze 9,1 másodperc választja el az....