Hyundai
Az elmozdulás egyik korai jele a Hyundai crossover vonalának újragondolása, ahol is az új Kona, továbbá a korszerű igényekhez igazított Tucson és Santa Fe némely dizájneleme bár hasonlít, ugyanakkor határozott egyedi vonások és arányok jellemzik azokat. A Hyundai vezető formatervezője korábban úgy nyilatkozott az Automotive Newsnak, hogy korábban a családi forma fontos volt a márka számára, amikor még hiányzott az erőteljes márkafelismerés, de most élesen elkerülik az "oroszbaba-hatást”.
Az új dizájn-nyelv, melyet két évvel ezelőtt a Hyundai vezető formatervezője Luc Donckerwolke és Sang-Yup Lee kezdett kidolgozni, két modelljükben fog megjelenni, egy sedanban és egy crossoverben - a jövő év elején.
A nyilvánosság legutóbb a június 7.-én leleplezett HDC-2 Garndmaster SUV koncept esetében kapott e megjelenésről ízelítőt a Busan autó kiállításon, Dél-Koreában.
Azt megelőzően a HDC-1 Le-Fil Rouge sedan conceptet mutatták be márciusban a genfi autószalonban. "Többé már nem klónozunk" – nyilatkozta egy interjúban Donckerwolke a SDC-2 bemutatásakor.
A Hyundai „Sensual Sportiness"-nek nevezte el azt új dizájnt. A HDC concept-pár – a Hyundai Design Center szerint tömören megfogalmazva - négy alapelemen osztozik: arányosság, felépítés, stílus és technológia.
Fordítás: Lehőcz Rudolf