autósport
A Rali Eb 2003 után tér vissza Magyarországra, és a 16 éves szünet után szezonzáróként került be a nyolcfutamos versenynaptárba. A MOL Racing Team párosa bő egy év után így újra a magyar szurkolók és a támogatók előtt versenyezhet, ráadásul olyan pályákon amelyekhez kellemes emlékek fűzik a csapatot.
„Épp tíz évvel ezelőtt 2009-ben itt nyertük meg életünk első abszolút bajnoki címét az akkori Nyírség Ralin aratott győzelmünkkel. A pályák hetven százalékán már versenyeztünk, így az első Rally Hungaryn úgy állhatunk oda a rajthoz, hogy végre nekünk lesz pályaismeretünk, és nem az ellenfeleknek” – mondta Herczig Norbert.
A MOL Racing Team párosának szeme előtt egész évben a magyar verseny lebegett. A szezon közben gyűjtött tapasztalatok rendszerezésekor külön fiókba kerültek azok az információk, amelyek hazai pályán is hasznosak lesznek, és a nehéz pillanatokban is a magyar futam adott erőt a tovább lépéshez. A Rally Hungaryn már nem a tapasztalatszerzés és nem a taktika lesz a középpontban, a hétvégén azt szeretné megmutatni a csapat, hogy két csaknem teljes év után miért tartoznak az ERC élmezőnyébe.
„2019-ben úgy terveztük, hogy a tavaly megszerzett tapasztalatokat megpróbáljuk eredményekre váltani. A rali azonban újra megmutatta, hogy hányféle arca van, és mi idén főképp a borúsabbik arcot láthattuk. Szakmai szinten jól látszik az előrelépésünk, mi pontosan tudjuk, hol tartunk, ám mindez sajnos nem mutatkozott meg az idei eredményekben. Ennek ellenére Nyíregyházán megszerezhetjük az ötödik helyet a bajnokságban, ami mindenképpen előrelépés a tavalyi évhez képest. Ám nem ez a fő mozgatórugónk a verseny előtt. A hétvégén egy jó versenyt szeretnénk, gyorsan akarunk autózni, és minél jobb helyen végezni” – összegezte a célt Herczig Norbert.
A szezonzárót pénteken a szuperspeciállal kezdi a mezőny a Rabócsiringen, ahol párosával indulnak az autók, épp úgy, mint tíz évvel ezelőtt a Nyírség Ralin, ám Herczig Norbertnek ennél frissebb emlékei is vannak a máriapócsi arénáról.