terepjáró

Három a magyar igazság!

2015.08.24.

Nagy csatát, port és meleget hozott a veszprém környéki lőtereken bonyolított tereprali Világkupa futam, a HunGarian Baja.

Most már tudja ezt a kétszeres Dakar győztes és olimpikon Nasser Al Attiyah is, aki a hétvégén megnyerte a veszprémi környéki szakaszokon zajló HunGarian Baja világkupa tereprali futamot. Mondhatnánk, a vérében van, hisz őt nem zavarja a meleg és az átható por, és egy gyári felkészítésű Mini volánjánál ül, de azért a sziklás, poros, dobálós veszprémi lőteret ismerve azért nem volt könnyű dolga. Szóval minden elismerésünk annak a közel hatvan indulónak, köztük a 3 kamionosnak és a 32 motorosnak, akik végigcsinálták a háromszor 175 km-nyi szelektív szakaszt. A verseny nyitányaként a nyirádi vörös katlanban, ahol egyidejűleg az Autókrossz Európa bajnoki mezőnye is készülődött a hétvégi futamára, egy szuperspeciált bonyolítottak; ez inkább a nézők szórakoztatását, és a párosok összerázódását szolgálta. Aki még nem járt ilyen típusú tereprali versenyen, bizony elképedve látta, hogy a több tonnás masszív négykerekűek, sőt a kamionok is,  igencsak versenytempóban, keresztben csúszva, két kerekezve teljesítették a két kört. A mezőny maga igen megoszlik, az első tízben komoly, specialisták által épített, „valamilyen” terepjáró formájú izíg-vérig versenyautók közlekednek, a volánjuknál a Dakaron is szakaszokat nyerő profikkal, míg a többi kategóriában utcainak kinéző, majdhogynem széria terepjárókkal is indulni lehet, sőt a hazai bajnokságnak egy Challenge kategóriája is van, ahol vállalkozó kedvű amatőrök is megmérettethetik magukat, egy csökkentett versenytávon.Ahogy azt előre sejteni lehetett, a holland Eurol-os Toyotás Ten Brinke, a szerény, ámde mindig magabiztos Nasser Al-Attiyah és a keleti különítmény között fog eldőlni a dobogós helyezések sorsa.

A Minis qatari igyekezett diktálni a tempót, de a törött hátsó féktárcsa miatt (ők maguk sem tudták a szervizig, hogy mi a gond, csak kattogott a hátulja) csak 16 mp-et tudott adni a mezőny elején haladó, így a pályát „takarító” Ten Brinkének (a tereprali szabályai szerint első nap után van egy rajthely választó ceremónia az első tíznek). Mögöttük nagy volt a tülekedés, mondhatni fizikailag is, hiszen a harmadik Dabrowski, és a negyedik Zapletal is utolértek egy-egy magyar versenyzőt, ami igen hátráltatta őket. A nap végére (másodszor is ugyanazt a 175 km-ert teljesítették, de már bátrabban), így Zaplatel már második volt a Hummerrel, mert ezúttal Ten-Brinkének tört el egy féktárcsája. A magyar bajnokságot vezető Fazekas Károlynak az első szakaszon volt egy defektje, amit ott helyben ki is cseréltek, a másodikon azonban szárnyalt egy harmadik időt. Másik érdekes magyar vonatkozású részeredmény, hogy a világhírű Jean Louis Schlesser által fémjelzett, de hazánkban gyártott Buggyval, a navigátori székben a tervező Horn Bercivel, a második részidőt futotta az első kontroll pontnál! A versenyág legjobban tisztelt résztvevői a motorosok és quadosok, hiszen ők védtelenül, és navigátori segítség nélkül repkednek a buckákon, itt Adrien Maré mosolyogva érkezett meg a célba, hiszen egész nap dominált, mögötte az őrült lengyel quados lengyel Damian Rajczyk-kal. A motorosok nagy része boldogan, de igencsak fáradtan érkezett be, és akkor még jött az utolsó nap, a megfordított szakasszal.

Nos, az utolsó napot sem lehetett félvállról venni, hiszen a klasszikus patak átkelés, és megannyi ugrató várta a megfogyatkozott mezőnyt. A verseny rekordjaként, immár harmadszorra nyerte meg a veszprémi száguldást a szimpatikus, Minit kormányzó sportember.  Ha rajtam múlik, jövőre is biztosan visszajövök, mert itt mindig jók a pályák és jó a szervezés” – nyilatkozta a kétszeres Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah, akinek tökéletes versenyéhez nyilván kellett navigátora, Matthieu Baumel hibátlan teljesítménye is. A második helyért öldöklő csata alakult ki, a holland Ten Brinke négy perc (!) hátrányt dolgozott le a szakasz megnyerésével, így a volt magyar bajnoknak, a Hummeres Zapletalnak jutott csak a bronzérem, igaz,neki a patakátkelés után volt egy kis elektronikai gondja. A magyar bajnoki értékelésben is az utolsó métereken fordult a kocka, a végére Kordáék szeme előtt csak a vizespalack képe lebegett, hiszen kicsúszott az itatójuk, de mindössze 41 másodperccel megelőzték a végére igen elfáradó Fazekas/Szenáki kettőst.

A tavalyi harmadik helyezett motoros, Adrien Maré nagyon szabadkozva jött, hogy nyerni fog, ez sikerült is neki! A második helyen a sérült vázzal versenyző lengyel Damian Rajczyk végzett (aki így megnyerte a quados kategóriát). A magyarok közül Horváth Lajos „Laller” a Dakar-ralira készült ezen a versenyen – mondjuk az időjárás megvolt hozzá –, és a 11. helyen hozta célba a KTM-jét, és az Open kategóriában is három magyar célba érkezőt köszönthettünk.

http://www.autoszektor.hu/hu/content/hungarian-baja-2015

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....