biztosítás

Generali: családtag az autó, mégsem védjük eléggé

2013.11.22.

A statisztikák szerint ma Magyarországon több mint 2,5 millió, magánszemélyek tulajdonában álló személyautó van forgalomban. A Generali kutatása szerint ezen autótulajdonosok többsége az egyik legfontosabb vagyontárgyának tekinti autóját, sőt 30% egyenesen családtagként kezeli. Mégis mindössze csak majd minden negyedik sofőr gondoskodik annak biztosítási védelméről.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacot alapjaiban változtatja meg az a gyakorlat, melyet – más biztosítók mellett – a Generali Biztosító már második éve folytat: a társaság saját ügyfelei biztosítási védelmét helyezi előtérbe a kgfb esetén is, azaz a hagyományos eljárás, a másnak okozott kár megtérítése mellett saját ügyfeleinek is segítséget nyújt függetlenül attól, hogy ők a baleset okozói vagy elszenvedői voltak. Előbbi esetben a kiegészítő biztosítások fedezik a károkat, utóbbiban, vétlenség esetén pedig a Generali Biztosító aktív kárrendezési* gyakorlata veszi le a kárügyintézéssel kapcsolatos teendőkkel járó terheket ügyfelei válláról, és a Generali számol el a balesetet okozó fél biztosítójával.

A statisztikák szerint ma Magyarországon több mint 2,5 millió, magánszemélyek tulajdonában álló személyautó van forgalomban. A Generali kutatása szerint ezen autótulajdonosok többsége az egyik legfontosabb vagyontárgyának tekinti autóját, sőt 30% egyenesen családtagként kezeli. Mégis mindössze csak majd minden negyedik sofőr gondoskodik annak biztosítási védelméről. Ennek oka lehet az árérzékenység vagy az a tévhit, hogy a kötelező biztosítás elegendő védelmet nyújt. A Generali Biztosító tavaly bevezetett, az ügyfelek igényei szerint válaszható, kiegészítő biztosításokkal bővített kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása a tudatosabb fogyasztói elvárásoknak eleget téve szolgálja és segíti az autósokat baj esetén, függetlenül attól, hogy ők a baleset okozói vagy elszenvedői voltak.

A Generali Biztosító kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása mellé már kilenc különböző kiegészítő biztosítást kínál, melyekkel ügyfelei saját autózási szokásaikhoz igazíthatják biztosításukat. A kiegészítő termékek olyan esetekben nyújtanak segítséget, mint a balesetből vagy műszaki okokból eredő menetképtelenség, a vad- vagy háziállatokkal történő hirtelen ütközés, a kátyúba futás, jogi érdeksérelem, a poggyász vagy gyerekülés megrongálódása, lopása, illetve például a természeti csapások, így a villámlás okozta tűzeset. A kiegészítő biztosítások lényege, hogy – szemben az egyszerű kgfb-vel – a saját gépjárműben keletkezett károkat is téríti a biztosító. Így például egy közúti baleset során a kgfb mellett Önvédelem kiegészítő biztosítással is rendelkező, vétkes ügyfelének a Generali megtéríti a saját autójában keletkezett töréskárát, amellett, hogy természetesen a másik, vétlen fél kárát is fedezi.

Családtag, de nem védjük eléggé
„Számtalan baleset történik nap mint nap. Sajnos bármikor előfordulhat velünk is. Okozói és elszenvedői is lehetünk, gondoskodjunk ezért saját biztosítottságunkról is. A kgfb mellé köthető kiegészítő termékekkel saját gépjárművünket is védhetjük, hiszen ezekkel a szolgáltatásokkal kiegészítve kötelezőnk nekünk is térít vétkességünk esetén, nemcsak a harmadik, vétlen félnek. De mi abban az esetben is ott állunk ügyfeleink mögött, ha ők a közlekedési baleset károsultjai, hogy ne legyenek véletlenszerűen egy másik biztosítóra utalva. Aktív kárrendezési* eljárásunknak köszönhetően károsult ügyfelünk hozzánk fordulva biztos lehet abban, hogy az ő érdekeit szem előtt tartva járunk el a károkozó biztosítójánál” – mondta Simon Zsolt, a Generali gépjármű-biztosítási igazgatója.

A biztosítási piacon direkt kárrendezésnek nevezett folyamat esetében a kötelező biztosítással rendelkező ügyfelek kárát nem az okozó fél biztosítója, hanem sajátjuk rendezi, majd ezt követően a biztosítók elszámolnak egymás között. A direkt kárrendezés gyökeres változásokat hozhat a kötelező biztosítások piacán, ennek köszönhetően ugyanis az autótulajdonosok érdekeltté válnának a lehető legjobb szolgáltatás választásában, hiszen többé nem lenne véletlenszerű, hogy melyik biztosító rendezi a kárukat.

A szolgáltatás bevezetése nem csak az ügyfelek, de a biztosítók szempontjából is fontos változásokat hozhat. Lehetőség nyílna ugyanis közös káradatbázis létrehozására, mellyel hatékonyabban lehet felderíteni a csalásokat, és egységes kárrendezési eljárásrend alakítható ki. Mindezeknek köszönhetően erősödhet a biztosítók iránti bizalom, és javulhat a róluk kialakult kép. Az aktív kárrendezés* elnevezésű szolgáltatásával a Generali Biztosító már bevezetett egy hasonló gyakorlatot. Ennek intézményesült, minden piaci szereplőre vonatkozó, törvényileg előírt formája, a direkt kárrendezés pedig akár már a közeli jövőben megvalósulhat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
Nincs új a nap alatt, megint bővült a kétmotorosok mezőnye, ami továbbra sem népes. ..
2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....
2025.02.07
Volt idő, amikor az alkoholos befolyásoltságot saccra állapították meg. Lássuk be, hogy a módszer....
2025.02.07
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric....
2025.02.07
A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship....
2025.02.07
Aki ötévesnél nem idősebb hibrid vásárlásában gondolkozik, nem kell, hogy márkák tucatjait....
2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....