Rolls-Royce Cullinan
Mostanra a legtöbb prémium gyártónak van városi terepjáró a kínálatában – még a Ferrari és az Aston Martin is beadta a derekát, nem kis sikerrel –, de a legmeglepőbb mind közül talán a Rolls-Royce Cullinan érkezése volt. Sokáig kivártak a goodwoodiak, de úgy tűnik, hogy a világ legnagyobb SUV-jának megjelenése új löketet adott a gyártónak, hiszen egy teljesen új réteget sikerült megcélozniuk. A Rolls-Royce azt találta, hogy a többi modelljükhöz képest sokkal fiatalabb, átlagban 43 évesek a Cullinan vásárlói és az is meglepő tény lehet, hogy elsősorban városban használják a hatalmas batárokat, méghozzá maga a tulajdonos vezeti őket.
Ennek fényében frissítették most a Rolls-Royce Cullinant, ami hajtáslánc szempontjából nem változott szerencsére: megmaradt a duplaturbós V12, alap változatban 563 lóerővel, a Black Badge sportváltozat esetében pedig 592 lóerővel. Leginkább az új orr kialakításról lehet majd felismerni a faceliftet, ami egyfajta bajuszként folytatja a nappali menetfény ívét, bár a Rolls-Royce szerint a városi felhőkarcolók inspirálták. Itt is megjelenik a kivilágított hűtőrács, mint az anyacégnél, és először gurul gyárilag 23-colos felniken. A beltér megkapja a Spectre EV full digitális műszerfalát, és először kerül egy Rolls belsőbe egy apró Spirit of Ecstasy figura, ami a híres jelvényt idézi.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!