emlékezés

Ferdinand Piëch és a nők: ki örökli az egykori VW-vezér vagyonát?

2019.09.27.

Nem csak az Audinál és a Volkswagennél volt sikeres Ferdinand Piëch, az ingolstadti és wolfsburgi konszern legendás vezérigazgatója, hanem a nők körében is. Öt asszonytól 13 gyermeke született. Nagy a vagyon, amit rájuk hagyott, sok felé oszlik az örökség.

Utolsó felesége Ursula. Gyermekgondozóból lett feleség.

Az 1937-ben Bécsben született Porsche unoka életét több cikkben is taglaltuk, ezúttal a gyengébbik nemhez fűződő kapcsolatát tekintjük át, különös tekintettel arra, hogy mekkora a vagyon, s hogyan részesedhetnek belőle a gyermekei.

Ferdinand Piëch kétszer volt házas, kétszer élt hosszabb élettársi kapcsolatban, egy nőtől pedig házassági kívüli gyermeke született. A sors fintora, hogy a német és az osztrák sajtó, amely kiemelt figyelmet fordított Ferdinand Piëch magánéletére is, csak augusztus 25-én bekövetkezett halála után derítette ki, hogy nem 12, hanem összesen 13 gyermeket nemzett.

Első felesége az 1941-ben született Corina Planta volt. Ő öt gyermeket szült neki. Ariane 1959-ben, Corinna 1960-ban, Desirée 1962-ben, Ferdinand 1965-ben, míg Jasmin 1969-ben született.

A Porsche-birtok az ausztriai Zell am See-ben. Balra a kápolna, ahová a feltételezések szerint hamvai kerülnek. Temetéséről továbbra sincs hír.

Második asszony az életében Marlene Porsche volt, tőle születt 1976-ban Valentin, 1978-ban pedig Anton nevű gyermeke.  Élettársi viszonyban élt Herma Hutterrel, ő 1979-ben szülte Ferdinandot, 1982-ben pedig Carolinét.

Második felesége, s egyben negyedik nő az oldalán Ursula Plasser volt. 1956-ban született Linzben, végzettsége óvónő. Gyermekgondozónak került a családhoz, két év múlva Ferdinand Piëch elvette feleségül. Három gyermekkel ajándékozta meg, Markus 1985-ben, Florina 1987-ben, míg Gregor 1994-ben született.

Halála után a Bild derítette ki, hogy Ferdinand Piëchnek van egy tizenharmadik gyermeke is. Ő és édesanyja egyelőre inkognitóban maradt, kérdéses, hogy ez a gyermek hogyan részesedik az örökségből.

Egyelőre így ők tizenketten a fő örökösök második feleségével, Ursulával. Osztrák lapok tudni vélik, hogy Ferdinand Piëch tíz évvel ezelőtt vagyonát két speciális alapítványba vitte be. Mindkettő vezetőjeként Ursulát jelölte meg vezetőként. Ha azonban az özvegy férjhez megy, minden jogot elveszít. Az alapítvány kezeli Ferdinand Piëch életében megszerezett vagyont. Részvényeket, ingatlanokat, egyéb vagyonelemeket. Ennek nagysága minden bizonnyal több milliárd, euróban számolva. Az elhunytnak volt például kastélya Braunschweigben és a Wörther See partján, a családi birtok pedig a Salzburhoz közeli Zell am See-ben fekszik.

Az alapítványok évente egyszer pénzt osztanak az örökösök között. Ferdinand Piëch szigorúan szabályozta azt is, hogy az értékektől ne könnyen szabaduljanak meg az örökösök. Ha bármilyen vagyonelemet értékesítenének, ahhoz legalább kilenc ember egyhangú hozzájárulása szükséges.

Vagyis kicsi az esély arra, hogy a hatalmas vagyontól hirtelen megszabaduljanak, s gyors pénzt csináljanak belőle. Nagy valószínűséggel erre aligha vannak rászorulva, a két alapítvány ugyanis termel annyi pénzt, hogy a gyermekei és unokái életük végéig mesés életet élhetnek.

A Piëch név megint szép lesz? Anton fia önálló márkaként vinné tovább a család nevét.

A család nagy része éli a milliomosok szürke életét. Csupán Anton neve lett ismert a világban, ő ugyanis apja nyomdokain haladva az autóiparban próbál szerencsét. Igaz, a rokonsággal ellentétben nem a Volkswagen, nem az Audi, még csak nem is a Porsche környékén, hanem saját céget alapított Piëch Mark Zero néven, és saját fejlesztésű elektromos autóval akar a piacra lépni. Az autót Genfben már bemutatták, a gyártásra azonban úgy tűnik még néhány évet várni kell.

Az autót meglehetős szkepszissel fogadta a német sajtó, sőt, életében még Ferdinand Piëch is kétségeket támasztott fia autóipari tervei miatt. Ami viszont biztos: ha az autó sikeres lesz, a Piëch név tovább él. Ha pedig nem lesz sikeres, akkor is fennmarad a neve, elvégre Porsche unokaként a család legjobb hagyományait folytatta, s beírta nevét a német autóipar aranykönyvébe.

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....