Acura
Az Acura első amerikai gyártóként leplezte le LMDh versenyautóját, tehát az Endurance Világbajnokság (FIA WEC) új hiperautó szabályrendszere szerint épített prototípusát. Noha az volt a cél az új előírásokkal, hogy az autók jobban hasonlítsanak az utcai modellekre, ez egyelőre többen neveznek Hypercar class helyett az LMDh kategóriába, ahol szabadabb kezet kapnak a gyártók, és utcai autók homologizálására sincs szükség. Ide érkezik most az Acura ARX-06 is, ami a Daytonai 24 óráson debütálhat januárban, a legkisebb erőforrással, amit valaha az Acura versenyautóba épített.
Nem véletlen, hogy az Acura kérte az anyacég Indycar és F1 csapatának segítségét is a 2,4 literes V6 megalkotásakor, ami AR24e hajtásláncnak neveztek el. Ez egy 90-fokos henger elrendezéssel tervezett V6 motor, ami képes 10 000-es fordulaton pörögni, és akár 670 lóerő rendszerteljesítményt leadni a hibrid rendszerrel együttműködve. A motor generátor Bosch, míg az akkumulátorcsomag a Williamstől érkezik, míg a vezérlést és a hibrid rendszer control systemét az F1 csapat írta és szállította. Olyannyira, hogy ugyanaz az ECU lesz a prototípusban, mint a Honda F1 autóiban. Sajnos egyelőre úgy tűnik, hogy maradnak az IMSA sorozatban az Acurával, de remélhetőleg egyszer a Le Mans-i 24 órásra is ellátogatnak, ahol ugyanez a szabályrendszer lesz életben.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!