járműsport

Embert és gépet próbáló kihívás vár a TGR-re Szaúd-Arábiában

2024.12.27.

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a 2025-ös Dakar Rally közeledtével a kitartás és az ügyesség igazi próbatételére készül. Az embert próbáló és kiszámíthatatlan kihívásairól elhíresült verseny ismét Szaúd-Arábiában zajlik majd, ahol a versenyzőknek több mint 8000 kilométernyi alattomos tereppel, köztük több mint 5000 kilométernyi mért szakasszal kell megküzdeniük. Az idei esemény azt ígéri, hogy a közelmúlt történetének egyik legnehezebb útvonalát kell majd teljesítenie a versenyzőknek.

 

A 2025-ös Dakar Rally a szezon nyitó fordulójaként a Tereprally Világbajnokság (W2RC) első színhelye is lesz. A TOYOTA GAZOO Racing számára kulcsfontosságú az első versenyen nyújtott erős teljesítmény, mivel a cél, hogy a 2024-es sikeres W2RC szezon lendületét továbbvigyék, hiszen a japán autógyártó már a harmadik egymást követő évben szerezte meg a gyártók bajnoki címét.

A Dakar Rally hatodik szezonja Szaúd-Arábiában várhatóan az egyik legnagyobb kihívást jelentő útvonalat kínálja majd. A versenyzők az ország délnyugati negyedében található Bisha városában kezdik meg útjukat, mielőtt végignavigálnak a régió változatos és kemény terepviszonyait kihasználó, aprólékosan megtervezett útvonalon. A rally január 3-án egy prológszakasszal kezdődik, amely lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy felállítsák a rajtsorrendet, mielőtt nekivágnának a versenynek.

Az útvonal számos csúcspontot vonultat fel, köztük a kimerítő 48 órás Chrono szakaszt – amely a verseny elején teszi próbára az állóképességet –, valamint a maratoni szakaszt, ahol a versenyzőpárosoknak kizárólag saját képességeikre és erőforrásaikra kell hagyatkozniuk, hogy külső segítség nélkül átvészeljék az éjszakát. Az ikonikus Üres Negyed dűnéi visszatérnek a rally második hetének középpontjába, ahol a résztvevőkre toronymagas homokdűnék és kihívást jelentő navigációs feladatok várnak.

A verseny összesen 12 szakaszt foglal magában, a szakaszok hossza a 134 kilométeres, rövid, de megerőltető utolsó naptól a 606 kilométeres 6. szakaszig terjed. A január 10-i pihenőnap Hailban rövid szusszanást biztosít, de rögtön utána folytatódik az intenzív megmérettetés, amikor a versenyzők a második héten a leghosszabb időmérő szakaszokkal és a kihívást jelentő dűnékkel állnak majd szemben. A rally január 17-én Shubaytahban ér véget, ahol a sikeres célba érkezőkre ünnepi dobogó vár.

A TOYOTA GAZOO Racing hat párost indít a 2025-ös Dakar Rallyn: tapasztalt versenyzőket és fiatal tehetségeket egyaránt. Lucas Moraes és Armand Monleon (#203), valamint Seth Quintero és Dennis Zenz (#204) képviseli majd a TOYOTA GAZOO Racing (Europe) kontingensét. Eközben a TOYOTA GAZOO Racing Dél-Afrika csapatában Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz (#206), Henk Lategan és Brett Cummings (#211), Guy Botterill és Dennis Murphy (#205), valamint Saood Variawa Francois Cazalet (#218) szerepel majd. A hat páros együttesen a rali egyik legkiegyensúlyozottabb és legversenyképesebb felállását alkotja.

Mindegyik csapat a versenyen bevált GR DKR Hilux Evo-val, a Toyota tereprally versenyautójának legújabb változatával száll harcba. A 2024-es modell sikerére építve a 2025-ös Hilux Evo a kulcsfontosságú rendszerek és alkatrészek finomításaira koncentrál, amelyek célja a megbízhatóság, a tartósság és a teljesítmény maximalizálása a Dakar Rally kíméletlen körülményei között. Ezek a fejlesztések összhangban vannak a Toyota Kaizen filozófiájával, amely a folyamatos fejlesztésre és a kiválóságra való törekvésre irányul az egyre jobb autók építése során.

A versenyt megelőzően a TOYOTA GAZOO Racing minden részletre kiterjedő felkészüléssel kezdi meg az útját. Miután a versenyautók megérkeznek Szaúd-Arábiába, a műszaki csapatok teljesen összeszerelik őket. A versenyzői csapatok ezután egy alapos verseny előtti shakedownt futnak végig, hogy az autók hibátlanul működjenek a verseny megkezdése előtt. A versenyzőcsapatok és a technikai csapat minden tagja átesik a kötelező akkreditációs folyamaton, hogy megkapja a részvételhez szükséges igazolványokat. Végül az autók szigorú műszaki ellenőrzésen esnek át, ahol a versenyfelügyelők biztosítják, hogy megfelelnek a Dakar szigorú előírásainak. Ez magában foglalja a vezetői biztonsági felszerelések, a járműrendszerek és a legénység versenyzésre való alkalmasságának ellenőrzését.



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
A német gyártó remekül szerepel az európai piacon elektromos modelljeivel, legújabb, belépő szintű....
2025.02.12
A Formula 4-es spanyol bajnokságban töltött tavalyi idény után a 2025-ös esztendőben szintet és....
2025.02.12
Géptervező laboratóriumot adtak át a Debreceni Egyetem műszaki karán kedden, az ipar és az oktatás....
2025.02.12
A Volkswagen két modellje, a Golf és a Passat is dobogós lett az importált használt autóknál....
2025.02.12
Megkezdődött a több mint ezer lóerős Denza N9 sorozatgyártása. A BYD prémiummárkája által gyártott....
2025.02.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 02. 12.....
2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....