járműsport
A 2025-ös Dakar Rally a szezon nyitó fordulójaként a Tereprally Világbajnokság (W2RC) első színhelye is lesz. A TOYOTA GAZOO Racing számára kulcsfontosságú az első versenyen nyújtott erős teljesítmény, mivel a cél, hogy a 2024-es sikeres W2RC szezon lendületét továbbvigyék, hiszen a japán autógyártó már a harmadik egymást követő évben szerezte meg a gyártók bajnoki címét.
A Dakar Rally hatodik szezonja Szaúd-Arábiában várhatóan az egyik legnagyobb kihívást jelentő útvonalat kínálja majd. A versenyzők az ország délnyugati negyedében található Bisha városában kezdik meg útjukat, mielőtt végignavigálnak a régió változatos és kemény terepviszonyait kihasználó, aprólékosan megtervezett útvonalon. A rally január 3-án egy prológszakasszal kezdődik, amely lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy felállítsák a rajtsorrendet, mielőtt nekivágnának a versenynek.
Az útvonal számos csúcspontot vonultat fel, köztük a kimerítő 48 órás Chrono szakaszt – amely a verseny elején teszi próbára az állóképességet –, valamint a maratoni szakaszt, ahol a versenyzőpárosoknak kizárólag saját képességeikre és erőforrásaikra kell hagyatkozniuk, hogy külső segítség nélkül átvészeljék az éjszakát. Az ikonikus Üres Negyed dűnéi visszatérnek a rally második hetének középpontjába, ahol a résztvevőkre toronymagas homokdűnék és kihívást jelentő navigációs feladatok várnak.
A verseny összesen 12 szakaszt foglal magában, a szakaszok hossza a 134 kilométeres, rövid, de megerőltető utolsó naptól a 606 kilométeres 6. szakaszig terjed. A január 10-i pihenőnap Hailban rövid szusszanást biztosít, de rögtön utána folytatódik az intenzív megmérettetés, amikor a versenyzők a második héten a leghosszabb időmérő szakaszokkal és a kihívást jelentő dűnékkel állnak majd szemben. A rally január 17-én Shubaytahban ér véget, ahol a sikeres célba érkezőkre ünnepi dobogó vár.
A TOYOTA GAZOO Racing hat párost indít a 2025-ös Dakar Rallyn: tapasztalt versenyzőket és fiatal tehetségeket egyaránt. Lucas Moraes és Armand Monleon (#203), valamint Seth Quintero és Dennis Zenz (#204) képviseli majd a TOYOTA GAZOO Racing (Europe) kontingensét. Eközben a TOYOTA GAZOO Racing Dél-Afrika csapatában Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz (#206), Henk Lategan és Brett Cummings (#211), Guy Botterill és Dennis Murphy (#205), valamint Saood Variawa Francois Cazalet (#218) szerepel majd. A hat páros együttesen a rali egyik legkiegyensúlyozottabb és legversenyképesebb felállását alkotja.
Mindegyik csapat a versenyen bevált GR DKR Hilux Evo-val, a Toyota tereprally versenyautójának legújabb változatával száll harcba. A 2024-es modell sikerére építve a 2025-ös Hilux Evo a kulcsfontosságú rendszerek és alkatrészek finomításaira koncentrál, amelyek célja a megbízhatóság, a tartósság és a teljesítmény maximalizálása a Dakar Rally kíméletlen körülményei között. Ezek a fejlesztések összhangban vannak a Toyota Kaizen filozófiájával, amely a folyamatos fejlesztésre és a kiválóságra való törekvésre irányul az egyre jobb autók építése során.
A versenyt megelőzően a TOYOTA GAZOO Racing minden részletre kiterjedő felkészüléssel kezdi meg az útját. Miután a versenyautók megérkeznek Szaúd-Arábiába, a műszaki csapatok teljesen összeszerelik őket. A versenyzői csapatok ezután egy alapos verseny előtti shakedownt futnak végig, hogy az autók hibátlanul működjenek a verseny megkezdése előtt. A versenyzőcsapatok és a technikai csapat minden tagja átesik a kötelező akkreditációs folyamaton, hogy megkapja a részvételhez szükséges igazolványokat. Végül az autók szigorú műszaki ellenőrzésen esnek át, ahol a versenyfelügyelők biztosítják, hogy megfelelnek a Dakar szigorú előírásainak. Ez magában foglalja a vezetői biztonsági felszerelések, a járműrendszerek és a legénység versenyzésre való alkalmasságának ellenőrzését.