Audi R8
Az Audi jövőre leállítja az R8 szuperautó gyártását, ami jelentős lépés az Audi Sport részleg elektromos átállása felé vezető úton. A középmotoros szupersportautó és a 25 éves TT (szintén 2023-ban fejezik be a gyártását) kulcsfontosságú szerepet játszott abban, hogy az Audi Sport GmbH méltó versenytársává vált a BMW M GmbH és a Mercedes-AMG sportrészlegeknek. Az R8 egyike annak a két V10-es autónak, amely ma még kapható (a másik a rokon Lamborghini Huracán, szintén 2023-ban megy nyugdíjba), az Audi TT RS öthengeres turbós egysége pedig szintén az utolsó ilyen típusú sorozatgyártásban – mindkét motor egy külön csarnokban, kézi munkával készül az Audi győri üzemében. Ha lesz is utóda ennek a két sportautónak, azok már biztosan elektromos hajtást kapnak, ami a karakterükre is jelentős hatást gyakorol majd.
Az Audi méltó módon, egy különleges GT búcsúszériával küldi nyugdíjba az R8 második generációját: az új R8 V10 GT RWD a valaha volt legerősebb hátsókerék-meghajtású autója és a legdrágább szériaautója az ingolstadti márkának. Jövőre, 333 példány után fejeződik majd be a gyártása, és minden példányért - extrák nélkül - 225 ezer eurót kérnek majd, ami 95 millió forintnak felel meg.
Az 5,2 literes V10-es motor az eddigi hátsókerék-meghajtású R8-változatban 570 lóerőt adott le, az új R8 V10 GT RWD-ben viszont 620 lóerőre emelték a teljesítményét (nyomaték 565 Nm), amire a fekete szívócsövek hívják fel a figyelmet. Nem elég, hogy találtak még 50 lóerős a győri csodamotorban, a középmotoros sportkocsi tömegéből is sikerült 20 kilót lefaragni (1570 kilóra), így jelentősen javult a súly-lóerő arány. A súlycsökkentés a 20 colos Audi Exclusive kovácsolt felniknek, a karbon-kerámia fékrendszernek és az első karbon kanyarstabilizátoroknak köszönhető. Mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul fel az R8 V10 GT RWD 0-100 km/h-ra, és 10,1 másodperc alatt 200 km/h-ra, a végsebessége pedig 320 km/h.
Szintén új a rövid áttételezésű, még gyorsabban kapcsoló hétfokozatú S-tronic duplakuplungos automatizált sebességváltó, és a – kormányól állítható – hétfokozatú menetstabilizáló-kipörgésgátló rendszer, amely az Audi szerint könnyen tartható és élvezetes driftelést tesz lehetővé. A Torque Rear Drive üzemmódban a két hátsó kerékre jutó nyomaték nagysága az út állapotától, a menethelyzettől, a kerekek fordulatszámától, a gázpedál és a kormánykerék helyzetétől függ. Teljesen új aero-csomagot is fejlesztettek a GT számára a szélcsatornában, ennek legfeltűnőbb eleme a felül felfüggesztett, “hattyúnyakú” hátsó szárny.
Ahogy a 12 éve bemutatott, első generációs R8 GT, úgy a mostani limitált szériás modell is alapáron Szuzuka Szürke színben pompázik, de rendelhető élénkvörös és egy másik szürke árnyalatban is. A többi R8-astól még a fekete márka- és típusjelzések, a középkonzolon lévő számozott plakett, a karbon kiegészítők, a kagylóülések, a piros biztonsági övek, és az Alcantara betétek is megkülönböztetik.