IAA 2013
A márka kiállítási standja az „elektromos mobilitás” jegyében jelenik meg a Frankfurti Autószalonon. A mottó nem csupán az e-mobilitásra utal, melyet a márka Frankfurtban többek között az e-Golf, az e-up! és az XL1 modellekkel szemléltet, hanem számos kiállítással és filmvetítésekkel is kiegészíti a bemutatót.
A stand felépítése, a filmek, a show elemek is mind az „elektromos mobilitás” jegyeire utalnak, de további cél, hogy érzelmi hatást fejtsenek ki a látogatókra.
Az e-mobilitás mellett mindez magában foglalja az autó, az ember és a technológia kapcsolatát, illetve a Volkswagen más előremutató hajtásrendszerekhez iránti elkötelezettségét az e-mobilitáson túl.
A kiállítási terület fővonala a „Cloud design”, mely „szívét” egy 61 négyzetméteres LED-fal képezi. Onnan indul ki az úgy nevezett „Think Blue” sétány, melyen a látogatók olyan Volkswagenek mellett haladnak el, melyek a hatékonyság vagy az alternatív hajtásrendszernek köszönhetően különösen gazdaságosak. Az „Innovation Wall” pedig a fenntarthatósághoz, jövőbemutató technológiákhoz és innovációkhoz kapcsolódó információkat nyújt a látogatóknak.
A Volkswagen idén nagyon különleges show elemekkel várja a látogatókat a DJ-pult mellett egy exkluzív berendezéssel kialakított Lounge-ban. Anouk Wipprecht, holland innovációs formatervező kizárólag a Volkswagen Frankfurti Autószalonon történő megjelenésére tervezett egy ’fashion tech’ kollekciót, mely nem csupán a formatervezés területén egyedülálló, hanem különösen azért is, mert interaktív kapcsolatot teremt a látogatókkal és a környezettel.
A kiállítási stand tervezése tizenegy hónapig tartott, felépítésére több mint 24 napot fordítanak, 1500 tonna acélt, 2300-nál több lámpát és megközelítőleg 90 kilométer kábelt építenek be. Mindezzel a Volkswagen ismételten magasra emelte a mércét, és kiállítási standjával csúcsszínvonalat képvisel a 2013-as Frankfurti Autószalonon.