FIAT

A City Brake Control elnyerte az „Euro NCAP Advanced” díjat

2013.08.22.

Az „Euro NCAP Advanced” díjjal 2010. óta jutalmazzák azokat az autógyártókat, akik olyan, élvonalbeli biztonsági rendszerekkel szerelik fel modelljeiket, amelyek valós előnyöket szavatolnak a felhasználók számára. Ilyen fejlesztés az új ’City Brake Control’ városi vészfékező rendszer is, amely elnyerte a nagyrabecsült „Euro NCAP Advanced 2013” díjat.

A Fiat Panda és 500L modellekhez megrendelhető, innovatív aktív biztonsági rendszer felismeri, amennyiben más járművek vagy tárgyak találhatók az autó előtt, és ha a vezető nem reagálna, automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy enyhítse annak következményeit.
 
A „City Brake Control” rendszert úgy tervezték, hogy városi forgalomban nyújtson azonnali és értékes segítséget. A motor beindításával automatikusan élesedő rendszer az 5 – 30 km/óra sebességtartományban alapértelmezésben mindig aktív, illetve azt a vezető saját belátása szerint ki-, illetve bekapcsolhatja.

A „City Brake Control” rendszer lézerradaros (Light Detection And Ranging, LIDAR) érzékelője a szélvédő felső szélén kapott helyet, és a menetstabilizáló rendszerrel (ESC) működik együtt.

Bizonyos paraméterektől (pl. útfelület minősége, menetdinamika, haladási irány, akadály helyzete, abroncsok állapota, stb.) függően a rendszer közbeavatkozása révén teljesen elkerülhető az ütközés, illetve enyhíthető annak súlyossága („ütközéselkerülés”, illetve „ütközés enyhítés”)
 
A kifinomult eszköz három funkciót egyesít: az automatikus vészfékezést (Automatic Emergency Braking, AEB), a fékelőkészítést (Prefill) és a vészfékrásegítést (Brake Assist). Az AEB – amellett, hogy maximális mértékben tiszteletben tartja a vezető döntéseit, és meghagyja őt a jármű elsődleges irányítói szerepében – önműködően vészfékezést kezdeményez, amennyiben a rendszer úgy ítéli meg, hogy az ütközés elkerülhetetlen, ám a vezető nem reagál: ilyen helyzetekben a „City Brake Control” gyakorlatilag elébe megy a vezető várható  reakciójának. A fékelőkészítés funkció automatikus fékezés helyett részleges nyomás alá helyezi a fékrendszert, hogy az gyorsabban reagálhasson, amint az AEB közbeavatkozik vagy a vezető fékezni kezd. A vészfékrásegítés ezzel szemben felismeri a vészhelyzetet, és a pedálreakciót ahhoz igazítva gyorsabb fékhatás elérését teszi lehetővé.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....