FIAT
A Fiat Panda és 500L modellekhez megrendelhető, innovatív aktív biztonsági rendszer felismeri, amennyiben más járművek vagy tárgyak találhatók az autó előtt, és ha a vezető nem reagálna, automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy enyhítse annak következményeit.
A „City Brake Control” rendszert úgy tervezték, hogy városi forgalomban nyújtson azonnali és értékes segítséget. A motor beindításával automatikusan élesedő rendszer az 5 – 30 km/óra sebességtartományban alapértelmezésben mindig aktív, illetve azt a vezető saját belátása szerint ki-, illetve bekapcsolhatja.
A „City Brake Control” rendszer lézerradaros (Light Detection And Ranging, LIDAR) érzékelője a szélvédő felső szélén kapott helyet, és a menetstabilizáló rendszerrel (ESC) működik együtt.
Bizonyos paraméterektől (pl. útfelület minősége, menetdinamika, haladási irány, akadály helyzete, abroncsok állapota, stb.) függően a rendszer közbeavatkozása révén teljesen elkerülhető az ütközés, illetve enyhíthető annak súlyossága („ütközéselkerülés”, illetve „ütközés enyhítés”)
A kifinomult eszköz három funkciót egyesít: az automatikus vészfékezést (Automatic Emergency Braking, AEB), a fékelőkészítést (Prefill) és a vészfékrásegítést (Brake Assist). Az AEB – amellett, hogy maximális mértékben tiszteletben tartja a vezető döntéseit, és meghagyja őt a jármű elsődleges irányítói szerepében – önműködően vészfékezést kezdeményez, amennyiben a rendszer úgy ítéli meg, hogy az ütközés elkerülhetetlen, ám a vezető nem reagál: ilyen helyzetekben a „City Brake Control” gyakorlatilag elébe megy a vezető várható reakciójának. A fékelőkészítés funkció automatikus fékezés helyett részleges nyomás alá helyezi a fékrendszert, hogy az gyorsabban reagálhasson, amint az AEB közbeavatkozik vagy a vezető fékezni kezd. A vészfékrásegítés ezzel szemben felismeri a vészhelyzetet, és a pedálreakciót ahhoz igazítva gyorsabb fékhatás elérését teszi lehetővé.