Fiat 500e
Képek forrása: Fiat
Nem túl fényes a helyzet a Stellantis háza táján. A rengeteg rossz hírhez most az is hozzátesz, hogy a cég bejelentése alapján a csekély mértékű kereslet miatt november 1-ig meghosszabbítják a teljesen elektromos Fiat 500-as gyártásának felfüggesztését, amit eredetileg még szeptember 12-én állítottak le.
A terv az volt, hogy az autó Mirafioriban található gyára 4 hétig áll majd le, viszont ezt most újabb 3 héttel meghosszabbították.
A Reuters jelentése szerint a döntés a szakszervezeteknek adott nyilatkozat alapján azon alapult, hogy az európai elektromos autók piaca "nagyon nagy bajban van".
A gyártás leállítása ellenére azonban a Fiat 500-as korántsem "halt meg". A Stellantis a következő 2 évben több, mint 110 millió dollárt tervez befektetni az autó gyártásába - amely a jövőre megjelenő gázüzemű hibrid változat megjelenését finanszírozná, a teljesen elektromos modell iránti csökkenő kereslet miatt.
2024 első félévében a Stellantisnak mindössze 470 darab Fiat 500-ast sikerült eladnia. A legsikeresebb évben - 2012-ben - 46 999 darabot sikerült leszállítania a vállalatnak, amit össze sem lehet hasonlítani az idei év első felével. Még 2020-ban is - amikor a modell gyártása már leállt Észak-Amerikában - 674 darabot adtak el belőle.
A kereslet hiánya egyébként érthető - főként az Egyesült Államokban. Az 500e hatótávolsága mindössze 240 kilométer és az induló ára 12,4 millió forint. Nem kell egyetemi végzettség ahhoz, hogy világossá váljon számunkra: ez a hatótáv és az induló ár értelmezhetetlen az amerikai vásárlóknak. Ugyanezen az áron ott van számukra a Hyundai Kona, amely több hellyel, és 193 kilométerrel több hatótávolsággal rendelkezik az 500e-hez viszonyítva.
A robbanómotoros kialakítás egyébként jó irány lehetne a Fiat számára, viszont előfordulhat, hogy már túl későn jön ez a változtatás - a Stellantisról érkező rossz hírek tömkelege miatt. Ennek ellenére csak remélni tudjuk, hogy a cégnek sikerül kiutat találnia az egyre mélyebb gödörből.