Stellantis

Egyre nagyobb bajban a Stellantis, állnak az eladatlan autók raktárakban

2024.10.08.

A probléma megoldásaként a régebb óta raktáron álló autókat áron alul akarják értékesíteni.

A Stellantis körül csak nem akar elülni a por és kátyúból kátyúba gurul bele a konszern kocsija. Az elmúlt hetekben derült ki, hogy új vezérigazgatót keresnek Carlos Tavares helyére, úgy, hogy a portugál CEO-nak 2026-ig tart a szerződése. Az ujjmutogatás pedig csak ezután kezdődött. Rengetegen Tavarest okolták a Stellantis eladásainak visszaeséséért, ő pedig visszatámadott. Azt mondta, hogy a Maserati a marketing miatt teljesít rosszul, és minden kevésbé jól teljesítő márka is arra számíthat, hogy kevesebb forrást kap a cégen belül; az Alfa Romeo például csak egyetlen felszereltségi szinttel fogja kínálni modelljeit. Az eladatlan autók csak fogják a port.

A Stellantis raktáraiban akár több, mint egy évig állnak az újonnan gyártott autók.

Az Egyesült Államokban például 16 százalékot estek a Stellantis eladásai az év első felében, a tavalyi, hasonló időszakhoz viszonyítva. Júniusig 8 százalékot esett a Chrysler, 9-et a Jeep, 16-ot a Dodge és 26 százalékot a Ram. A Stellantis korábban is beszélt arról, hogy limitálják a raktáraik kapacitását az Államokban. 2025 első negyedére ez a szám 330 ezer legyártott és elraktározott modell lesz. Nemrég viszont azt mondták, ezt a számot még az idei év végéig akarják elérni.

Mégis hogyan?

Akciókkal. Bármilyen modell, amelyik raktárról elvihető, olcsóbb lesz. Nem csak a 2024-es, de akármelyik évjáratú modellek, mivel a cég bevallotta, hogy egy bizonyos számú régebbi modell is áll a szalonok hátsó termeiben. A 2024-es év második felében 200 ezerrel kevesebb autót akar összesen a viszonteladóknak küldeni a cég, mint egy évvel ezelőtt. És mi ezért a felelős? A Stellantis – a világ negyedik legnagyobb autógyártója – szerint egyszerűen „értékcsökkenés [történt] a globális ipar visszaesése közepette”, de azt is hozzátették a sajtótájékoztatójukon, hogy a kínai gyártók térhódítása sem elhanyagolható ok.

A CarEdge egyik elemzése szerint az Alfa Romeo Giulia a leglassabban eladható autó az Egyesült Államok piacán, az átlagos raktárban állást tekintve. 617 nap alatt adnak el átlagosan egy Giuliát, de más Stellantis-modellek is elöl vannak ezen a listán. A Stelvio áll a harmadik helyen, átlagos 456 nappal és a Fiat 500e a negyedik, 454 nappal. A Jeep két és a Dodge egyik modellje is az első tízben van.

Rajtuk kívül a Mini egyik kivitele, a Mercedes-Benz GLC, a Hyundai Kona elektromos verziója és az Audi RS e-tron GT szerepel még a lista tetején, azaz mind külföldi modellek, az amerikai Nagy Hármas másik két tagjának, a Fordnak és a General Motorsnak nincsen autója. Egyébként az is érdekes, hogy a leggyorsabban fogyó tíz autó majdnem mindegyike a Toyota cégcsoporté, egyetlen kivétellel, mivel az a Honda Civic. Sajnos európai adatokat nem lehet találni hasonló témában és ez a néhány példa sem feltétlen mérvadó, de tekintve, hogy egy új Toyota Corolla átlagosan 20 nap alatt talál gazdát, a 400 feletti napok elég zavarbaejtőek, főleg, hogy belpiacról beszélünk a részben amerikai gyártó esetében.

A Stellantis 2024-es működtetési összegei sem olyan jók, mint azt előre várták. A haszonkulcs a tavalyi, kétszámjegyű számról 5,5 és 7 százalék közé esett, az ipari cashflow, vagyis a pénzáramlás pedig mínusz 5 és 10 milliárd euró közé esik.

A Jeep kifutó modellje, a Renegade sem fogy.

A helyzet annyira rossz, hogy a cég amerikai viszonteladóinak szövetsége, az Amerikai Nemzeti Stellantis Viszonteladói Tanács nyílt levelet küldött a cégnek, pontosabban Tavaresnek, „katasztrófaként” jelezve az évet, illetve a vezetést okolták a Jeep, a Ram, a Dodge és a Chrysler „rohamos visszafejlődéséért”. Ahogy korábban írtam, Carlos Tavares kilátásai nem fényesek a cég élén.

Mégis, a Stellantis egyik szóvivője szerint az utód iránti keresgélés a normális mederben folyik, a vállalat nem siet mindenképpen Tavares leváltásával, sőt, a szóvivő szerint a jelenlegi vezérigazgató akár szerződésének lejárata után is kaphat valamilyen más posztot a Stellantison belül.

Képek forrása: Stellantis

Forrás: 
Motor1.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....