autósport

Ciao Italia

2019.07.18.

Az ötödik versenyhétvégén aszfaltos pályákon folytatódik a Rali Európa-bajnokság. Az olaszországi futamon 16 gyorsasági vár a mezőnyre, összesen 189,4 kilométeren, míg az össztáv 849 kilométer lesz.

A MOL Racing Team év eleji menetrendjében nem szerepelt az itáliai verseny, ám a lettországi tapasztalatok birtokában már a hazaúton eldöntötte pilóta és a navigátora, hogy összehúzzák a nadrágszíjat, és megpróbálnak elindulni az olasz versenyen is. A támogatók is a csapat mögé álltak, így 6-os rajtszámmal a magyar Volkswagen Polo GTI R5 is ott van a Rally di Roma Capitale mezőnyében.

Az év elején világossá vált, hogy a jövőbeli jó eredményekhez szükség van arra, hogy mindegyik pályán megszerezzük a kellő pályaismeretet. Ezért döntöttünk úgy, hogy elindulunk ezen a versenyen is, pedig az eredeti tervekben az szerepelt, hogy a szabályok adta lehetőséggel élve, ezt a futamot kihagyjuk. A cél elsősorban az, hogy megismerkedjünk a pályákkal, de természetesen ez nem azt jelenti, hogy lassan fogunk menni. Szeretném, ha a Kanári-szigeteken látott tempót tudnánk autózni, és ha ezúttal elkerül minket a balszerencse, akkor akár még jobb is lehet az eredmény” – mondta Herczig Norbert.

A Kanári-szigetek után két murvás versenyt teljesített a csapat, de most visszakerült az aszfaltos futómű a Volkswagen Polo GTI R5 alá. Herczig Norbert és Ferencz Ramón már túl van az első teszten, ahová remek alapbeállításokkal érkezett a Polo, hiszen a csapattulajdonos Raimund Baumschlager a 14-szeres Osztrák bajnok ezúttal a magyar versenyzők keze alá is dolgozott.

Ismét megtapasztaltuk, hogy mennyire jó a világ egyik legprofibb privát istállójával dolgozni. A verseny előtt a BRR csapat egy kétnapos teszten állította be az autót az új fejlesztésű lengéscsillapítókhoz, és ezen a teszten a csapat tulajdonosa személyesen vezette a Polót” – árulta el Herczig Norbert, majd az olaszországi teszt tapasztalataival folytatta. „Megint elámultunk, hogy mennyire gokartszerűen irányítható a versenyautó ezzel a futóművel. Sajnos a tesztpályával már nem voltunk ennyire elégedettek, a szervezőktől egy széles, jó minőségű szakaszt kaptunk, bár a versenyen többségben szűk, dobálós pályák lesznek. Így is sok munkát elvégeztünk, és azokat a szituációkat is be tudtuk gyakorolni, ahol le kell vágni egy kanyart, és emiatt piszkosabb aszfalton is gyorsan kell menni. A versenyen fontos lesz a gumiválasztás is, de nem elég jól beosztani az abroncsokat, a szerencsére is szükségünk lesz, mert egy-két gyorsasági kifejezetten defektveszélyes.”

A keddi teszt után szerdán és csütörtökön pályabejárással folytatódik a program, majd pénteken reggel már a shakedown-t teljesítik az ERC pilóták. Ezen még lesz lehetőség a beállítások finomítására, sőt akár a kvalifikáción is folytathatja a munkát a csapat, hiszen az aszfaltos futamokon az itt elért eredmény nem annyira fontos, mint a murvás versenyeken. Szombaton hat gyorsasági vár a versenyzőkre, vasárnap viszont tíz szakaszt kell teljesíteni, így csak késő este gördülnek a céldobogóra az autók. Az eddigi ERC futamokkal ellentétben a szuperspeciált nem a verseny elején rendezik, hanem a két zárószakasz lesz az egy kilométeres nézőcsalogató, Róma belvárosában.

(képek: archív)

 

A Rally Di Roma Capitale programja:

07.19. péntek:

09:30   Kvalifikáció

19:00   Rajtceremónia

07.20. szombat:

09:33   SS1 Pico - Greci 1 – 19.46 km

10:28   SS2 Roccasecca – Colle San Magno 1 – 13.93 km

11:18   SS3 Santopadre – Arpino 1 – 21.17 km

15:52   SS4 Pico - Greci 2 – 19.46 km

16:47   SS5 Roccasecca – Colle San Magno 2 – 13.93 km

17:37   SS6 Santopadre – Arpino 2 – 21.17 km

07.21. vasárnap:

08:28   SS7 Affile – Bellegra 1 – 7.34 km

09:05   SS8 Rocca di Cave 1 – 7.25 km

09:22   SS9 Rocca Santo Stefano 1– 19.70 km

10:18   SS10 Guarcino 1 – 11.75 km

12:36   SS11 Affile – Bellegra 2 – 7.34 km

13:13   SS12 Rocca di Cave 2 – 7.25 km

13:30   SS13 Rocca Santo Stefano 2– 19.70 km

14:26   SS14 Guarcino 2 – 11.75 km

19:05   SSS15 Ostia – Super Stage Arena Aci Roma 1 – 1.1 km

19:15   SSS15 Ostia – Super Stage Arena Aci Roma 2 – 1.1 km

20:30   Céldobogó

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Főleg eleinte, az autózás hajnalán volt jellemző, hogy a legtöbb gyártó vas és fém munkával kereste....
2025.01.22
Rekordszámú, 1,453 millió személyautót gyártottak tavaly Csehországban, 3,9 százalékkal többet,....
2025.01.22
Meglepő, hogy kik adják az ötletet, ami működhetne is.   ..
2025.01.22
Tehetséges fiatal autóversenyzők tűntek fel idehaza a közelmúltban, ezért széles összefogással, a "....
2025.01.22
Ha páncélos személyautót említünk, a szovjet ZIS 115 típus juthat eszünkbe. Kevésbé köztudott, hogy....
2025.01.22
Hetven páros nevezett a Monte-Carlo-ralira, amely csütörtökön rajtol el a monacói hercegségben és....
2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....