kínai autóeladások
A számok úgy néznek ki, hogy tavaly 76 713 új BYD gépkocsit regisztráltak Brazíliában, 4,3-szor többet mintegy az előző évben, amikor is a regisztrációk száma 17 937 volt. Ez éves viszonylatban 327,68 százalékos növekedést jelent, ami bődületes ütem egy olyan helyzetben, amikor a globális autóipar komoly megrázkódtatásokon esik át, kiváltképpen annak a nyugati része.
Ezzel a kétszázmilliós Brazília a BYD legnagyobb külföldi piaca lett.
Az értékesített modellek között szerepelnek kompakt járművek, SUV-ok és kisteherautók egyaránt. A BYD modelljei közül a legkelendőbb jelenleg a BYD Dolphin Latin America Special Edition, amely egyben a legtöbbet eladott elektromos autó Brazíliában. A Dolphin Plus és BYD Dolphin Diamond változatai 2023 októberében jelentek meg, mostani áruk 179 800 (10,3mFt) és 149 800 brazil reál (8,5 mFt). A BYD Dolphin a közelmúltban öt csillagot szerzett a Latin NCAP ütközési és biztonsági tesztjén, s ezzel a latin-amerikai térség legbiztonságosabb autója lett.
A befektetések tekintetében a BYD az elmúlt két évben a kínai autógyártók közül a leggyorsabban növekedett az országban. A brazil hatóságok szerint a BYD gyára Bahia államban évi 300 ezer járműre növelheti a gyártási kapacitását, emellett pedig a kínai vállalat 250 márkakereskedés megnyitását tervezte a tavalyi év végéig.
A BYD mellett a két másik nagy kínai autógyártó, a Chery és a Great Wall Motor is megvetette a lábát a hatalmas brazíliai piacon. A Chery volt az első közülük: a Tiggo modelljét már 2009-óta exportálta oda. A kínai szaksajtó szerint azóta a Chery 400 millió dollárt fektetett be új gyárak építésébe, de jelenleg is főként benzinüzemű járműveket értékesít. A tavalyi év első 11 hónapjában Kína 228 235 járművet exportált Brazíliába, és közülük 149 923 volt újenergiás (hibrid vagy tisztán elektromos).
Tavalyelőtt, 2023-ban az autók gyártásában és -értékesítésében Brazília meghaladta a 2,3 millió darabot, ezzel Dél-Amerika legnagyobb autópiaca és a hatodik legnagyobb a világon. Az autóipar fenntartható fejlődésének előmozdítása érdekében 2015-ben a brazil kormány úgy döntött, hogy a 80 km-nél nagyobb hatótávolságú tisztán elektromos járműveket mentesíti az importvámok alól. A brazil kormány 2018-ban megkezdte a Rota 2030 nevű terv végrehajtását, amely azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra Brazília autóeladásainak harminc százalékát az elektromos járművek tegyék ki.