e-mobilitás

A BMW új akkucella formátuma

2022.10.28.

Nagyobb teljesítmény, zöldebb gyártás, kevesebb költség – ezeket az előnyöket várja a BMW azoktól az újfajta, henger alakú akkucelláktól, amelyeket a 2025-ben debütáló Neue Klasse (új osztály) modellekbe építenek majd be először. 

Szerző: Heimer György

Az ilyesfajta lítium-ion akkumulátorcellák hatodik generációja olcsóbb lesz, nagyobb hatótávolságot és gyorsabb töltést tesz majd lehetővé – állítja Frank Weber, a BMW igazgatótanácsának fejlesztésekért felelős tagja a Reuter hírügynökség által is idézett sajtónyilatkozatában. Mint fejtegette, az újgenerációs cellákban az előzőhöz képest több nikkelt és szilíciumot, kevesebb kobaltot használnak majd, aminek eredményeként az akkumulátorok energiasűrűsége 20 százalékkal, a töltési sebesség és a hatótávolság pedig 30-30 százalékkal nagyobb.

Fotó: BMW

Így az „Új Osztály” csúcsmodelljének hatótávolsága mintegy 800 kilométer körül alakulhat, 10 százalékos szintről kevesebb, mint félórára lesz szükség a 80 százalékos töltöttség eléréséhez. Mindemellett az is kulcsfontosságú, hogy a gyártási költségeket lejjebb lehet szorítani, a jelenlegi akkumulátorgenerációkéhoz viszonyítva mintegy 50 százalékkal – állítja a BMW. Mindezért a bajor prémiummárka már több mint 10 milliárd euró összértékben írt alá gyártási megállapodást a kínai CATL és az EVE Energy cégekkel. A BMW megbízásai alapján a partnergyártók összesen hat akkumulátorcella-gyárat húznak fel a világ minden táján – kettőt-kettőt Kínában, Európában és Észak-Amerikában, gyáranként évi 20 GWh kapacitással. (E program része a debreceni CATL-üzem is, amelynek létesítéséről nemrég született megállapodás a magyar kormánnyal.)

A BMW magyar nyelű sajtóoldala hosszan részletezi a kínaiakkal kötött cellagyártási szerződés részleteit is. Többi között azt, hogy a német autógyártó kikötötte: a termelés során jelentős arányban kell felhasználni megújuló energiaforrásokat, továbbá nagy súlyt kell helyezni a lítium, a nikkel és a kobalt újbóli felhasználására másodlagos nyersanyagként. Mindez egyúttal azt is jelenti, hogy a gyártás során nem folyamatosan új, frissen bányászott nyersanyagokat dolgoznak fel, hanem olyanokat is, amelyek már belekerültek gyártási-felhasználási körforgásba. A BMW azt állítja, hogy az újrafelhasználás és a „zöld” energia eredményeként a gyártás során keletkező emisszió a jelenlegi ötödik akkugeneráció károsanyag-kibocsátási mutatókhoz viszonyítva akár 60 százalékkal is csökkenthető.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Főleg eleinte, az autózás hajnalán volt jellemző, hogy a legtöbb gyártó vas és fém munkával kereste....
2025.01.22
Rekordszámú, 1,453 millió személyautót gyártottak tavaly Csehországban, 3,9 százalékkal többet,....
2025.01.22
Meglepő, hogy kik adják az ötletet, ami működhetne is.   ..
2025.01.22
Tehetséges fiatal autóversenyzők tűntek fel idehaza a közelmúltban, ezért széles összefogással, a "....
2025.01.22
Ha páncélos személyautót említünk, a szovjet ZIS 115 típus juthat eszünkbe. Kevésbé köztudott, hogy....
2025.01.22
Hetven páros nevezett a Monte-Carlo-ralira, amely csütörtökön rajtol el a monacói hercegségben és....
2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....