eredmény
autoszektor.hu : Tavaly tovább bővült a magyar autópiac. Milyen évet zárt a Peugeot? Elégedett?
B. Zs.: 2018-ban az új autók piacán majdnem 4000 Peugeot modell talált gazdára, ami az átlagos, 17 százalékos növekedésnél magasabb: 20,25 százalék az előző évhez képest, így 2,5 százalékra nőtt piaci részesedésünk. Különösen jó eredménynek tartom, hogy a személyautó-fronton elért több mint 32 százalékos értékesítési növekedés a rangsor első 20 márkája közül a legdinamikusabbnak számít. Úgy gondolom, mindez elsősorban a kiskocsiktól a haszonjárművekig terjedő, széles és fiatal modellpalettának köszönhető. Közülük is kiemelkedően szerepelnek szabadidős járműveinek: a hazai autósok fűtött SUV-kereslete tavaly is találkozott a Peugeot kínálatával. A három szabadidős terepjáró-típus (2008, 3008, 5008) tette ki a személyautó-eladások felét. Ami a haszonjárműveket illeti, e forgalom a piaci átlagot meghaladóan az értékesítések 41 százalékát adták, ezen belül a Boxer és a Partner márka a legkeresettebb: azok a haszonjármű-eladások több mint felét tették ki. De jön fel a Toyotával kooperációban gyártott Traveller kisbusz is, amelyet a munkásszállítótól a luxuskivitelig sokféle felépítménnyel kínálunk. Mindent együttvéve számaink pozitívak, de persze mindig lehet többet, jobbat. A piaci verseny elvárásai nagyok, főként, ha azt veszem figyelembe, hogy a hozzánk hasonló nagyságú szomszédos országokban a Peugeot-eladások magasabbak.
autoszektor.hu: Azt akarja mondani, hogy Peugeot márkában itthon is jóval nagyobb az eladási potenciál? Mi hiányzik hozzá?
B. Zs.: Ha megnézzük a hazai eladási számokat, láthatjuk, hogy a német márkák hosszú évekre visszamenően, rendre megelőzik a franciákat. Az okok sokrétűek, de szerintem alapvető, hogy nálunk a német műszaki kultúra hagyományszámba menően mindig nagy becsben áll, ennél fogva a magyar autósok körében általános nézet, hogy a német négykerekű „über alles”. Én viszont állítom, hogy a Peugeot modellek versenyképesek, korszerűség, minőség, dizájn tekintetében a legjobbakkal is állják a versenyt. A reklámszlogen alapján úgy is mondhatnám: „bízzunk a márkában, bízz benne Te is”! És ez nem valamilyen üres marketingszöveg. Luxusterepjáróink vevői között egyre többen vannak olyanok, akik német prémiumokból ültek át e modellsorozat volánjai mögé, még hozzá úgy, hogy a legmagasabb felszereltséget kérték. Jelzésértékű, hogy minden Peugeot személyautóra 5 év garanciát, a haszonjárművekre pedig további négy évre kiterjeszthető jótállást nyújtunk. Az átlagosnál kedvezőbb feltételeket kínáló Peugeot-CASCO már évek óta elérhető a jelenleg 30 márkakereskedést és szervizt tömörítő országos hálózatunkban. Az is lényeges fejlemény, hogy a hatékonyabb eladás utáni szolgáltatások érdekében nagy erővel folyik a szervizhálózat digitalizálása, ennek részeként, 2018 októbere óta ügyfeleink vásárlási és javításokkal kapcsolatos adatait – az uniós elvek, az úgynevezett GDPR szabályok szerint – kollegáink táblagépekkel rögzítik.
autoszektor.hu: Lehet tudni, milyen a magyar Peugeot autós? Mit díjaznak?
B. Zs.: Marketingfelméréseink szerint többségük városlakó, harminc évesnél idősebb, tanultabb, sok közöttük a nő. Igényesek, előnybe részesítik az extrákat, tetszik nekik a Peugeot-dizájn. Jó példa erre a nemrég bevezetett vadonatúj középkategóriásunk, az 508-as. E limuzin-osztályban inkább a konzervatív forma a jellemző, de a Peugeot most ismét felrúgva a szabályokat kupés vonalakat követő, merész avantgarde megoldásokkal rukkolt elő. Így például a vezetőt körbeölelő, „pilótaülés”, az i-Cockpit immár harmadik nemzedéke messze nem tipikus kocsi-belső. A már korábbi modelljeinkből ismert kis átmérőjű kormány és a hagyományostól eltérően kialakított műszerfal mellett újszerű a vezetést segítő kapcsolók elrendezése. Ergonomikus, de hat a vezetői érzelmekre is. A nemzetközi piacok visszajelzései elismerőek, jómagam most kíváncsian várom, mit szól hozzá a javarészt fizetőképes, üzletemberekből álló, céges magyar vevőköre.
autoszektor.hu: Érintette-e a márka magyarországi tevékenységét, hogy a PSA csoport tavaly felvásárolta az Opelt? Hogyan kooperálnak itthon?
B. Zs.: Magyarországon a Peugeot és a Citroen márkákat az Emil Frey csoport importőreként forgalmazzuk, az Opel maradt leányvállalati statusban. Tudni kell azonban, hogy a három márka pozíciója, ügyfélköre, árképzése egymástól eltérő. Konszernszinten, a PSA hierarchia szerint legfelül a most kibontakozó prémiummárka, a DS áll, utána a Peugeot következik majd így tovább. Kapcsolatban vagyunk a testvércégekkel, de ez nem változtat azon, hogy az Opel továbbra is versenytársaink egyike.
autoszektor.hu: A Peugeot tekintélyes dízelgyártó, de mostanában a piacokon végigseprő dízelellenesség visszavetette a gázolajos járművek európai forgalmát. Hogyan érintette ez a trend a márka pozícióit itthon?
B. Zs. Azt mondhatom, hogy a változás nem jelentős, sőt tavaly 1 százalékot növekedést könyvelhettünk el, vagyis a piaci átlagnál (32,2 %) kétszer annyi (63,13 %) ment el ezekből a Peugeot kocsikból. De az is tény, hogy 2012 óta nálunk is csökkent a dízel, mintegy 9 százalékkal. Hangsúlyozom ugyanakkor, hogy a mai Peugeot dízel a beépített részecskeszűrő és a többi csúcstechnika jóvoltából környezetbarát, teljesíti az idevonatkozó emissziós normákat, ugyanakkor takarékos és dinamikus. A fejlesztési híradásokból úgy látom, jócskán lehetnek még tartalékok, bízom benne, hogy a nem egyszer hisztérikus dízelellenesség csillapodik.
autoszektor.hu: Remélhetően a piac előbb-utóbb józanul mérlegeli majd a dízeleket, de manapság gyakorta hallani, hogy jön a hibrid- és az e-autó. Az idén lesznek már ilyen újdonságaik?
B. ZS. Egyelőre maradnak a hagyományos belső égésűek. Legközelebb, január végétől az év haszonjárművének választott új Partner pickuppal találkozhatnak vevőink. Utána megjelenik az új 508 SW, vagyis a legnagyobb Peugeot személyautó kombi változata. Természetesen mi is nagyban készülünk az elektromos startra. Először, legkorábban az év végén a 208-as e-változata, utána pedig 3008-as és az 508-as hibrid típusai lépnek színre.
HEIMER GYÖRGY
Névjegy
Bálint Zsófia (51 éves) több mint két évtizede dolgozik a Peugeot hazai érdekeltségénél. Sajtófőnökként kezdte, volt marketingvezető, 2016 óta pedig márkaigazgató. Mint fogalmazta, kihívásnak tekinti a piaci versengést, legfőbb céljának tekinti, hogy tovább öregbítse a Peugeot hírnevét, újabb ügyfélkört nyerjen az oroszlános márka számára. A közgazdász végzettségű, franciául, angolul beszélő igazgatóasszony családos, egy fiúgyermeke van, szabadidejében – már csak fizikai kondíciójának megőrzéséhez – síel, tornázik, turistáskodik, de örömmel jár színházba és moziba is. Jelenleg szolgálati autóként egy új 508-ast hajt, amelyet, mint elárulta, nemcsak franciás eleganciájáért, hanem dinamikus menettulajdonságai miatt is kedvel.