Audi A3
Az A3 e-tron és Bécs legmagasabb épülete, a Hotel Melia. Képgaléria a képre kattintva nyílik.
De maradjunk az első és legfrissebb modellnél, az Audi A3 e-tron-nál, amely novemberben kerül az első megrendelőkhöz. Egy autóban két motort is kap a vásárló. Az elektromotor 102 lőerős, egy feltöltéssel ötven kilométer megtételére képes. Ha lekerül az akkumulátor, akkor sincs gond, a beépített 1,4-es TFSI motor működésbe lép, s egy tankolással és feltöltéssel összesen 890 kilométer megtételére képes az A3 e-tron. A százas tempót 7,6 másodperc alatt éri el, végsebessége pedig 222 km/óra.
Otthoni hálózatról is feltölthető az akkumulátor. Fotók: Audi AG
Menet közben a lemerült akkumulátort a belső égésű motor tölti, de hagyományos és speciális elektromos töltőről is működtethető. Ebben az esetben kettő és négy óra között töltődik fel a 8,8 kWh kapacitású akkumulátor.
A e-tron fő piacaiként az USA, Németország, Svédország, Norvégia és Hollandia jön szóba. Az autó ára 37.900 euró. Nyáron kezdik el a gyártást Ingolstadban, az európai kiszállítás kezdetét novemberben jelölte meg az Audi.
A töltés állapota a műszerfali kijelzőn.
- Úgy döntöttünk, hogy a jövő mobilitását a Plug-in-Hybrid technológiára építjük, ennek segítségével ügyfeleink megismerhetik és megtanulhatják az elektromos hajtást anélkül, hogy folyamatosan a töltöttségi mutatóra kellene szegezniük a tekintetüket, hogy hány kilométert tud még megtenni az autó – mondta el a szűk körben tartott kerekasztal beszélgetésen Rupert Stadler.
Az Audi első embere kiemelte azt is, a Plug-in-Hybrid technológia semmiféle kompromisszumot nem követel meg ügyfeleiktől. Ugyanazt a minőséget kapják biztonságban, a vezetés élményében, a hosszan tartó autózás minőségében, miközben a városban és ötven kilométeren belüli útszakaszon nulla emissziós érték mellett tehetik meg a távot.
Az A3 e-tron az Audi első Plug-in-Hybrid modellje.
Egy átlagos autó napi futásteljesítménye ötven kilométeren belül van, így munkába járásra bőven elég az elektromotor által biztosított meghajtás.
Rupert Stadler bejelentette azt is, miközben a Plug-in-Hybrid mellett döntöttek, készítenek egy száz százalékig elektromos autót is, az Audi R8-nak lesz ilyen változata.
Könnyen átkapcsolható elektromos hajtásra, egy feltöltéssel 50 km a hatótávolság.
- A célunk az, hogy modelljeinket átalakítsuk a Plug-in-Hybrid technológiára, s minden évben piacra dobjunk egyet – fogalmazott Stadler, aki elmondta azt is, az A3 e-tron után az Audi Q7 Plug-in-Hybrid verziója lesz a következő, azt pedig az A6-os hybridje követi.
Egy felmérés tanúsága szerint 2030-ban a forgalomba kerülő személygépkocsik és könnyű haszonjárművek negyven százaléka részben vagy teljes egészében elektromos lesz, kétharmaduk pedig Plug-in-Hybrid technológiát kap.
- Majd az ügyfelek eldöntik, hogy tisztán elektromos hajtást vásárolnak-e vagy Plug-in-Hybridet, ami mellett mi elköteleztük magunkat – reagált egy újságírói felvetésre Rupert Stadler.
Az Audi első embere elmondta azt is, a következő öt évben az elektromos hajtás kutatását továbbra is kiemelten kezelik, csakúgy mint az autóiparban felhasználható új anyagok bevonását, mint például a karbon. Ezek elősegítésére az Audi világszerte 22 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre. A pénz nagy részét termelés- és technológiafejlesztésre költik.
Rupert Stadler Bécsben, szűk körben tartott sajtóbeszélgetésére az autoszektor.hu is meghívást kapott.
Az Audi 2020-ra szeretné elérni stratégia célkitűzését, évi kétmillió autó értékesítését. Ebben a kínai piacnak is nagy szerepe van, ahol Stadler szerint idén meghaladhatják az évi félmillió autó eladását.
- Tőkearányos nyereségünk 8-10 százalék, a győri gyárunk teljesen kész, épül a mexikói és brazil gyárunk is, s majdnem kész a kínai Foshanban levő beruházásunk, ahol ugyanazt az A3-as limuzint gyártjuk, mint amit Magyarországon – vázolta a további bővülést Rupert Stadler.