Oilstainlab

Biztos, hogy nem lehetetlen küldetés?

2025.04.08.

Divatos hozzáállás felvállalni egy vad missziót, pláne szupersportautó-fronton.

 

„Soha nem leszünk észnél”, ezt ígérte 2019-ben az Oilstainlab céget alapító Nyikita és Iliya Bridan ikerpár, mert felismerték, hogy a sikerhez időgép kell, a jövő megtalálásához viszont ki kell szabadulni a múlt szorításából.

Nem építettek egyetlen időgépet sem, de visszanézték az autósport legtisztább korszakát. Projektjük időtlen folyamatok, anyagok és alternatív valóság elől szökő tudományos kísérlet lett. Így nevezték azt, amikor a múlt utoléri a jövőt, melynek része a Half-11 prototípus.

A projekt lényege a klasszikus Lotus építési mód, amiről Colin Chapman anno úgy nyilatkozott, hogy nem a lóerőket kell növelni, hanem a tömeget kell csökkenteni. Úgy néz ki, hogy a klasszikus angol recept a japán MX Mazdánál már bevált és így főz mostanság az orosz származású amerikai testvérpár.

Az ukrán ősöktől származású, Kanadában született Nyikita és Iliya Bridan ikerpár azzal a céllal alapította a Signal Hill központú Oilstainlabot, hogy egyedi szuperkocsit alkosson a HF-11-es képében. Nem nagy sorozatokról, de nagy árakról van szó: a 25-ös limitált széria minden egyes darabja 2,35 millió dollárba kerül majd. Nagy a tét, hiszen a HF-11-es lesz a cég első sorozatgyártású autója, melyet a megrendelő ízlése és pénztárcája szerint elektromos és benzinmotoros változatban is kínálnak, utóbbi könnyebb és félmillió dollárral olcsóbb.

A belsőégésű teljesítménye 650 lóerő, az EV hajtáslánc 850 lóerő, mindkettő kézi sebességváltóval készül.

Messziről indultak, hiszen a sztori eredetileg arról szólt, hogy az Oilstainlab kompozit vázakat épít a Ford GT-hez, miközben még meg sem állapodott a Multimatic céggel.

Mindkét Bridan testvér, Nyikita és Iliya is dizájner, dolgoztak már az Acuránál, a Cadillacnál, a Genesisnél, a Hondánál és a Toyotánál, de 2019-ben úgy döntöttek, hogy saját szuperautó-céget alapítanak.

Az Oilstainlab olyan dolgokat művel, amikkel valóban rekordszintre állítják tevékenységüket egyedi konstrukcióikkal, amelyek úgy néznek ki, mint a 60-as évek befejezetlen Le Mans vagy Can-Am prototípusai. Az Oilstainlab Goodwoodban mutatta be a Half11-et, aminek nagy közönségsikere lett és ügyfélérdeklődés után döntöttek a limitált darabszámú gyártás mellett, ami kézimunkás összeszerelést jelent.

Az Oilstainlab munkájának következő lépéseként tágították a sorozatgyártású autó határait és a tervezés folyamat bővített csapatának köszönhetően idén tavasszal már előállhatnak a HF-11-es prototípusával, majd a megrendelt autók gyártásán dolgoznak.

A kézzel alakított alumínium karosszériának köszönhetően valóban érvényesül a Lotus-recept: a HF-11-es tömege 900 kg, ami veszélyesen könnyű súly egy erős autóhoz.

A 4,6 literes small block, illetve az 5,2 literes 6 hengeres szívó boxermotor teljesítményét 600-1200 lóerő körül ígéri a Bridan.testvérpár. A 9-12 ezres percenkénti fordulatú benzinesek nyomatéka hatfokozatú kézi, vagy hét fokozatú soros kapcsolású sebességváltón át jut a 335 mm széles hátsó kerekekhez.

Az első-hátsó kerekek közötti 45/55 százalékos tömegeloszlású sportkocsit úton is kell tartani: az előzetes mérések szerint 240 km/h tempónál 589 kilogrammos leszorítóerőt produkál a HF-11-es. A cég egyelőre nem közölt gyorsulási és végsebesség adatot.

A 860 lóerős elektromos változat tömege a 80 kWh kapacitású akkumulátorral együtt sem haladja meg a 950 kilogrammot.

A Docol R8 nagyszilárdságú acélb segédkeretekre épülnek a csőszerű futómű elemeket és az állítható Ohlins lengéscsillapítók. A megoldás idézi a 2000-es évek verhetetlen Le Mans Audiját, melynek konstrukciója gyors cserét eredményezett.

A versenyváltozat 18 colos kerekeket kap, az utcaik látványosabb 19 és 20 colossokkal készülnek. Tervezési szempontból az eleje úgy néz ki, mint egy simított Porsche 911-es, a hátsó rész pedig egy csipetnyi Jaguar F-type.

Mániákusok 11-es kerete

A Briden testvérek már a fejlesztési szakaszban ötletbörzére hívják az autók megrendelőit, akik részt vesznek a tuning végleges folyamatában. Olyan embereket választottak, akik már rendelkeznek versenyképes hiperautókkal és tapasztalataikkal javíthatják a HF-11-est.

Erről így beszélt Nyikita Briden: Célunk, hogy megtaláljuk azt a 11 mániás embert, aki részt vesz fejlesztési programunkban. Eddig hatot találtunk, reménykedünk, hogy a prototípus bemutatása után kiegészül a 11-es keret. Családot építünk és nem akarjuk, hogy faszfejűek is bekerüljenek. Komoly első körös beszállítókká akarunk válni, ehhez pedig profi csapat kell.

Fotók: Oilstainlab, JAMES LIPMAN, LSB

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....
2025.04.25
A jó idő beköszöntével a motoros szezon is kezdetét veszi, a hosszú téli pihenő után pedig....
2025.04.25
Az EZ-60-ra keresztelt autó a kínai piacon mutatkozik be, viszont más kontinenseken is debütálni....
2025.04.25
A Škoda Auto mostantól fenntartható HVO (hidrogénezett növényi olaj) üzemanyagot használ a....
2025.04.25
A hatalmas, több mint öt méter hosszú szedán az Audi A6 e-tron, a BMW i5, a Mercedes EQE, a Tesla....
2025.04.25
Amikor csomagszállító drónokról hallunk, sokan jövőbe illő jeleneteket képzelnek maguk elé: lebegő....