Toyta FJ Cruiser
Bár Európában nem forgalmazták, az FJ Cruiser mifelénk is sikert arathatott volna. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy magánimportban szép számmal érkeztek ilyen autók Európába, s a 2014-ig gyártott FJ Cruiserért még ma is szép summát kérnek a használtpiacon. Az ok pofonegyszerű: az FJ jól bírja a strapát, megbízható, elpusztíthatatlan autó, ráadásul a formája is kiemeli a tömegből. Az elnyűhetetlen technika létravázra épült, a motor 4,0 literes V6-os benzines volt – igaz, hogy nem volt takarékos, de az örök élet ígérete volt benne. Ha megfelelő karbantartást kapnak, ezek az autók jó állapotban érik meg a veteránkort.
A Toyotánál tudják, hogy kihagyott helyzet lenne, ha az FJ Cruiserből nem készülne második generáció. Éppen ezért már javában dolgoznak is rajta. Ami a formatervet illeti, ugyanolyan különleges lesz, mint az első generációé – azaz semmi másra nem hasonlít a Toyota palettáján. 2022-ben bemutattak egy Compact Cruiser EV nevű tanulmányt, amelyen már látszik a baby Land Cruiser majdnem kész külső formaterve. Ez elárulja, hogy a Toyota nem kockáztatott, hanem visszanyúlt az FJ Cruiser sikerreceptjéhez. A kompakt terepes markáns karosszériát kap, a látvány vagány és különleges, az élénk színek pedig – az FJ-hez hasonlóan – a Compact Cruiser esetepében is kiemelik a kocsitest szándékosan játékos vonalait.
A hírek szerint a Land Cruisernél kisebb terepes a Hilux létravázas műszaki alapjaira épül, tehát megelőlegezhetjük neki a pazar terepképességeket. A tanulmányautó nevében az EV arra utal, hogy elképzelhető tisztán villanyhajtású változat, ám a nagyobb sikert biztosan a takarékos hibrid hajtással aratja majd a modell, amely mázsákkal könnyebb és milliókkal olcsóbb lesz.
A piaci bevezetés elhalasztásának egyik oka éppen a Toyota hibridjeinek eddig példátlan népszerűsége: annyira keresettek ezek a takarékos és megbízható autók, hogy jelenleg hónapokat kell várni rájuk. Ilyen helyzetben nem sok értelme lenne piacra dobni egy másik sikermodellt, hiszen borítékolható, hogy nem tudnák kielégíteni a keresletet. Ugyanilyen édes gondokkal küzd egyébként a Toyota a nagyobb és drágább Land Cruiser esetében. Az egy-egy piacra tervezett teljes éves mennyiséget hetek alatt elkapkodják a vevők; nem túlzás, hogy a Toyota sokkal több autót is képes lenne értékesíteni, ha beszállítói lépést tudnának tartani az igényekkel.
Ami a Compact Cruisert illeti, a piaci bevezetés 2026 második felében vagy 2027 elején várható. Sok függ azonban attól, hogy az új amerikai kormányzat vámháborúja meddig tart. Ha ugyanis a vámok érvényben maradnak, akkor a Toyota csak akkor forgalmazza majd a modellt az USA-ban, ha ott is gyártja. Európával ilyen problémák nincsenek: mi tárt karokkal várjuk a Land Cruiser kistestvérét.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!